Запис Детальніше

Соціальне партнерство як чинник управління розвитком професійно-технічної освіти в євроінтеграційних умовах

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9351/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9351
 
Title Соціальне партнерство як чинник управління розвитком професійно-технічної освіти в євроінтеграційних умовах
Социальное партнерство как фактор управления развитием профессионально- технического образования в евроинтеграционных условиях
Social partnership as a factor of management of vocational and technical education in the eu conditions
 
Creator Кузьмінська, Л.Д.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.07 Management aspects of educational institutions
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті висвітлено актуальні питання соціального партнерства в управлінні розвитком професійно-технічної освіти у євроінтеграційних умовах. Cоціальне партнерство розглядається як невід‘ємний чинник гармонізації ринків праці й освітніх послуг. Ринок та особливості динаміки євроінтеграційних соціальних процесів в Україні визначають взаємодію ПТНЗ та інших закладів ПТО з іншими інституціями в соціальній системі суспільства, що має усі ознаки кризового суспільства. У розв‘язанні актуальних проблем з розвитку соціального партнерства в управлінні ПТО наголошено на:
забезпеченні правових механізмів регулювання та заохоченні соціально-партнерської взаємодії закладів ПТО на локальному, регіональному та національному рівнях; регулярному проведенні маркетингових досліджень динаміки змін очікувань і вимог ринку освітніх послуг та своєчасному науково-аналітичному супроводі управлінських рішень керівників професійних навчальних закладів з розвитку соціально- партнерських відносин; маркетинговому забезпеченні довгострокових соціально- партнерських відносин закладів ПТО з різними суб‘єктами соціального партнерства; створенні соціально-партнерських мереж закладів ПТО на регіональному, національному та міжнародному рівнях для підвищення їх престижу у цільової аудиторії та утриманні конкурентоспроможності бренду професійного навчального закладу; комплексному вивченні євроінтеграційних детермінант розвитку соціального партнерства на прикладі рейтингових закладів ПТО, зокрема, задіяних у міжнародних проектах.
В статье освещены актуальные вопросы социального партнерства в управлении развитием профессионально- технического образования в евроинтеграционных условиях. Социальное партнерство рассматривается как неотъемлемый фактор гармонизации рынков труда и образовательных услуг. Рынок и особенности динамики евроинтеграционных социальных процессов в Украине определяют взаимодействие ПТУ и других заведений ПТО с другими институтами в социальной системе общества, которое имеет все признаки кризисного общества. В решении актуальных проблем развития социального партнерства в управлении ПТО отмечены: обеспечение механизмов регулирования и поощрения социально-партнерского взаимодействия учреждений ПТО на локальном, региональном и национальном уровнях; регулярное проведение маркетинговых исследований динамики изменений ожиданий и требований рынка образовательных услуг и своевременное научно-аналитическое сопровождение управленческих решений руководителей профессиональных учебных заведений по развитию социально- партнерских отношений; маркетинговое обеспечение долгосрочных социально- партнерских отношений заведений ПТО с различными субъектами социального партнерства; создание социально-партнерских сетей заведений ПТО на региональном, национальном и международном уровнях для повышения их престижа в целевой аудитории и содержании конкурентоспособности бренда профессионального учебного заведения; комплексное изучение евроинтеграционных детерминант развития социального партнерства на примере рейтинговых заведений ПТО, в частности, задействованных в международных проектах.
The article deals with current issues of social partnership in managing the development of vocational education in the European integration environment. Information about social partnership is seen as an essential factor in the harmonization of labor markets and education. Market dynamics and characteristics of European integration processes in social interaction determine Ukraine and other VET VET institutions from other institutions in the social system of society that has all the signs of crisis society.
In most pressing problems in the development of social partnership in the management of VET emphasized: providing legal mechanisms for regulating and promoting socio- partner interaction VET institutions at local, regional and national levels; regular market research dynamic changes of expectations and requirements of the education market and timely scientific and analytical support management decisions of managers with professional schools of
social and partnerships; мarketing ensuring long-term social and partnerships VET institutions from different subjects of social partnership; creating social partnership networks VET institutions at regional, national and international levels to enhance their prestige in the target audience and keeping competitive brand of professional education; comprehensive study of European integration determinants of social partnership as an example of rating VET institutions, particularly involved in international projects.
 
Publisher Інститут професійно-технічної освіти НАПН України, НВП Поліграфсервіс
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9351/1/%D0%9C%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%BD%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F%202014.pdf
Кузьмінська, Л.Д. (2014) Social partnership as a factor of management of vocational and technical education in the eu conditions Модернізація професійної освіти і навчання: проблеми, пошуки та перспективи (5). pp. 72-84.