Запис Детальніше

Індивідуалізація навчання учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9414/
 
Title Індивідуалізація навчання учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі
Individualization of teaching students with special education needs in inclusive classes
 
Creator Сак, Т.В.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Розглянуто питання індивідуалізації навчання школярів з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі, показано доцільність застосовувати усталені підходи світового досвіду в інклюзії, проектуючи їх на особливості організації змісту, методів, методик навчання загальноосвітньої вітчизняної школи. Описано психолого-педагогічні умови індивідуалізації при формуванні мотивації до навчання в учнів з особливими освітніми потребами. Представлені напрямки розвитку пізнавальної сфери,
пов'язані із реалізацією корекційно-розвивальних завдань навчання. Розглянуто психологічні механізми розвитку самоконтролю, і подані рекомендації щодо організації навчальної діяльності школярів із розладами уваги в класі.
This paper addresses the issue of individualization of teaching students with special needs in inclusive classroom We give an overview of international research
on differentiation and individualization of inclusion conclusions regarding implementation of the components of a standardized curriculum; educational purposes, adapted / modified curriculum and individual student training program with special educational needs. Determined that the established approaches to differentiating learning environment in terms of inclusion advisable to further the national practice of teaching children with special educational needs, projecting them on the features of the content, methods and techniques of teaching secondary school We describe the psychological and pedagogical conditions of the pupils with special educational needs motivation to learn; recommendations for reducing negative emotional expressions students in the learning process and the level of school anxiety as factors that affect the overall performance and the process of acquisition of knowledge Presented direction of cognitive areas related to the implementation of remedial developmental learning tasks that can be applied to the treatment program is a special school, which contains directions correction and developing work directly related to the educational section topic. Considered psychological mechanisms of self-control, and submitted recommendations on the organization of learning activities of students with disabilities concentrate in class.
 
Publisher Педагогічна преса
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9414/1/%D0%86%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D0%B2%D1%96%D0%B4%D1%83%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%83%D1%87%D0%BD%D1%96%D0%B2%20%D0%B7%20%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%B8%D0%BC%D0%B8%20%D0%BF%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%B1%D0%B0%D0%BC%D0%B8.pdf
- Сак, Т.В. (2014) Individualization of teaching students with special education needs in inclusive classes Особлива дитина: Навчання і виховання, 4 (69). pp. 3-6.