Запис Детальніше

Генеза впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у фізичній освіті: від комп’ютерної підтримки навчання до формування ключових і предметних компетентностей

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9425/
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1197/898
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9425
 
Title Генеза впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у фізичній освіті: від комп’ютерної підтримки навчання до формування ключових і предметних компетентностей
The genesis of the implementation of the information and communication technologies in physics education: from itsupport of studying to the formation of the key and the subject competences
 
Creator Головко, Микола Васильович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
53 Physics
 
Description У статті на основі історико-методичного аналізу обґрунтовуються особливості процесу впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчання фізики, розвитку комп’ютерного дидактичного забезпечення. Висвітлюється ґенеза наукових засад і механізмів їх реалізації у вітчизняній теорії і методиці навчання фізики, вплив на формування комп’ютерно-орієнтованого середовища і якісну зміну ролі суб’єктів навчального процесу. Актуалізується доцільність подальших дидактичних досліджень означеної проблеми у зв’язку з пріоритетністю комп’ютерно-орієнтованих технологій у формуванні ключових і предметної компетентностей учнів загальноосвітньої і вищої шкіл у процесі навчання фізики.
In the article, the peculiarities of the process of the implementation of the information and communication technologies in teaching Physics, the development of the computer didactic provision are specified on the basis of the historical and methodological analysis. The development of the scientific fundamentals and the tools of their implementation in the homeland theory and methodology of teaching Physics, the impact of the formation of the computer-oriented environment as well as the qualitative change in the academic process subjects’ role are demonstrated. The necessity of the further didactic researches on the abovementioned issue because of the priority of the computer-oriented technologies in the formation of the key and the subject competences of the comprehensive and high school pupils in the process of Physics teaching are actualized.
 
Publisher Інститут інформаційних технологій і засобів навчання
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9425/2/1197-4392-1-PB.pdf
Головко, Микола Васильович (2015) The genesis of the implementation of the information and communication technologies in physics education: from itsupport of studying to the formation of the key and the subject competences Інформаційні технології і засоби навчання, 1 (45). pp. 1-11. ISSN 2076-8184