Запис Детальніше

Самоконтроль як складник мовленнєвого розвитку учня (на матеріалі вивчення синтаксису)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9434/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9434
 
Title Самоконтроль як складник мовленнєвого розвитку учня (на матеріалі вивчення синтаксису)
Self-Control as Component of Pupil’s Language Development (based on the material of syntax study)
 
Creator Ярмолюк, Алла Володимирівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology
81 Linguistics and languages
 
Description У статті обґрунтовано психолого-педагогічні засади розвитку самоконтролю в учнів 8-9 класів у процесі навчання української мови; з’ясовано умови здійснення самоконтролю під час складання письмових висловлювань; дібрано критерії правильного, комунікативно доцільного мовлення, згруповано види помилок за визначеними критеріями; схарактеризовано типологію вправ на вдосконалення писемного мовлення та презентовано означену систему вправ і завдань, розроблену на матеріалі вивчення синтаксису.
In the article, psychologically-pedagogical bases of self-control development in the pupils of 8-9 classes during study of Ukrainian language have been grounded; the mechanisms and conditions of self-control realization during compilation of written statements have been revealed; the criteria for the correct, appropriate communicative language have been selected, the types of errors accordingly to identified criteria were grouped; the typology of exercises to improve writing have been characterized and the system of exercises and tasks, which was developed based on the material of syntax study, has been presented.
 
Publisher Інститут педагогіки
 
Date 2015-06
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9434/1/%D0%AF%D1%80%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D1%8E%D0%BA.pdf
Ярмолюк, Алла Володимирівна (2015) Self-Control as Component of Pupil’s Language Development (based on the material of syntax study) Українська мова і література в школі, 3 (155). (In Press)