Запис Детальніше

Концепція навчального посібника елективного курсу "Німецькомовні країни" для учнів старшої школи

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9459/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9459
 
Title Концепція навчального посібника елективного курсу "Німецькомовні країни" для учнів старшої школи
Conception of a manual on the elective course “German-speaking countries” for senior school students
 
Creator Басай, Надія Пилипівна
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology
81 Linguistics and languages
 
Description У статті висвітлено науково-теоретичні положення, закладені в концепцію навчального посібника елективного курсу "Німецькомовні країни» для учнів старшої школи. Визначено основні закономірності та принципи, на яких ґрунтується зміст прогнозованого посібника. Схарактеризовано основні
вимоги до тематичних модулів, обґрунтовано критерії добору текстів до навчального посібника. Описано його структуру і зміст. Спрогнозовано результати навчання старшокласників за навчальним посібником із країнознавства.
В статье освещены научно-теоретические положения, заложенные в концепцию учебного пособия элективного курса "Немецкоязычные страны» для учащихся старшей школы. Определены основные закономерности и принципы, на которых строится содержание прогнозируемого пособия. Охарактеризованы основные требования к тематическим модулям, обоснованы критерии отбора текстов для учебного пособия. Описана его структура и содержание. Спрогнозированы результаты обучения старшеклассников по учебному пособию по страноведению.
The scientific and theoretical statements which are put in the conception of a manual on the elective course “German-speaking countries” for the students of senior school are reflected in the article. Methodological foundations for creating this conception are covered, the dominant approaches to studying foreign languages in modern school foreign education such as competence, communicative-active,
personality oriented and culturological are singled out. The main normalities and principle which are the basis of forecast manual’s content are determined. The content of this manual must provide a deep and professionally orientated mastering German by senior pupils, taking into account their individual features, interests, reasons, capabilities, intentions. The basic requirements to the thematic modules are described, the criteria of texts selection to the manual are characterised. Methodical
organization of elective course’s content is outlined, its aim and tasks that will be realized in the manual “German-speaking countries” for the students of a senior school are formulated. Its structure and contents are described. The results of senior pupils’ studies after this manual are prognosticated.
 
Publisher Ужгородський національний університет
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9459/1/%D0%91%D0%B0%D1%81%D0%B0%D0%B9_%D0%9D.%D0%9F._%D0%9A%D0%9E%D0%9D%D0%A6%D0%95%D0%9F%D0%A6%D0%86%D0%AF_%D0%9D%D0%90%D0%92%D0%A7%D0%90%D0%9B%D0%AC%D0%9D%D0%9E%D0%93%D0%9E_%D0%9F%D0%9E%D0%A1%D0%86%D0%91%D0%9D%D0%98%D0%9A%D0%90_%D0%95%D0%9B%D0%95%D0%9A%D0%A2%D0%98%D0%92%D0%9D%D0%9E%D0%93%D0%9E_%D0%9A%D0%A3%D0%A0%D0%A1%D0%A3_%C2%AB%D0%9D%D0%86%D0%9C%D0%95%D0%A6%D0%AC%D0%9A%D0%9E%D0%9C%D0%9E%D0%92%D0%9D%D0%86_%D0%9A%D0%A0%D0%90%D0%87%D0%9D%D0%98%C2%BB_%D0%94%D0%9B%D0%AF_%D0%A3%D0%A7%D0%9D%D0%86%D0%92_%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%A0%D0%A8%D0%9E%D0%87_%D0%A8%D0%9A%D0%9E%D0%9B%D0%98.pdf
Басай, Надія Пилипівна (2015) Conception of a manual on the elective course “German-speaking countries” for senior school students Науковий вісник УжНУ. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. (36). pp. 11-14.