Запис Детальніше

Невідомі імена в історії вітчизняної дидактики фізики: науково-методичний доробок А.П. Карлової – першої жінки вченого-методиста з фізики в Україні

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9500/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9500
 
Title Невідомі імена в історії вітчизняної дидактики фізики: науково-методичний доробок А.П. Карлової – першої жінки вченого-методиста з фізики в Україні
The unknown names are in history of domestic didactics of physics: scientifically methodical revisions of A.P. Karlova – first woman of scientist-methodist from physics in Ukraine
 
Creator Головко, Микола Васильович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
53 Physics
92 Biographical studies. Genealogy. Heraldry. Flags
 
Description У статті на основі вивчення та аналізу наукових джерел та архівних матеріалів досліджуються питання розвитку вітчизняної дидактики фізики у контексті діяльності її видатних представників. Висвітлюється творчий шлях та науковий доробок А.П. Карлової, її внесок у розвиток теорії та методики навчання фізики.
In the article on the basis of study and analysis of scientific sources and archived materials the questions of development of domestic didactics of physics are probed in the context of activity of it prominent representatives. A creative way and scientific work of A.P. Karlova lights up, its contribution to development of theory and method of studies of physics.
 
Publisher Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г.Шевченка
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9500/1/VchdpuP_2013_109_40.pdf
Головко, Микола Васильович (2013) The unknown names are in history of domestic didactics of physics: scientifically methodical revisions of A.P. Karlova – first woman of scientist-methodist from physics in Ukraine Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки (109). pp. 152-155.