Запис Детальніше

Теоретико-методичні підходи до розробки спеціалізацій «Художньо-проектна творчість», «Декоративно-прикладне мистецтво», «Основи дизайну» на профільному рівні підготовки учнів 10-11 класів у системі неперервної художньо-проектної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9577/
 
Title Теоретико-методичні підходи до розробки спеціалізацій «Художньо-проектна творчість», «Декоративно-прикладне мистецтво», «Основи дизайну» на профільному рівні підготовки учнів 10-11 класів у системі неперервної художньо-проектної освіти
Theoretical and methodological approaches to develop specializations "Art and design creativity", "Arts and crafts", "Basic design" in the core level of training of students in Grades 10-11 continuous system of art and design education
 
Creator Вдовченко, Віктор Володимирович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті обґрунтовано теоретико-методичні підходи до розробки спеціалізацій «Художньо-проектна творчість», «Декоративно-прикладне мистецтво», «Основи дизайну» на профільному рівні підготовки учнів 10-11 класів у системі неперервної художньо-проектної освіти. Визначено системоутворюючі аспекти для синтезу змісту освітніх галузей «Мистецтво» і «Технології» неперервної художньо-проектної освіти у ЗНЗ і ВНЗ. Розкрито теоретичні положення сучасної методології неперервної художньо-проектної освіти на профільному рівні з позицій фундаментального дослідження в Інституті педагогіки Національної академії педагогічних наук України.
In the article the theoretical and methodological approaches to develop specializations "Art and design creativity", "Arts and crafts", "Basic design" in the core level of training of students in Grades 10-11 continuous system of art and design education. System-defined aspects of the synthesis of the content of educational fields "Art" and "technology" lifelong artistic and design education in CEI and Universities. The theoretical methodology of continuous provision of modern art and design education at the core level of fundamental research position at the Institute of Education of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine.
 
Publisher ДВНЗ «Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника»
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9577/1/_%D0%92%D0%92%D0%92_%D0%A1%D1%82_%D0%9E%D1%81%D0%B2_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82_%D0%A3%D0%BA%D1%80_%D0%86%D0%B2-%D0%A4%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%BA_13_05_2015_%D1%84%D0%BE%D1%82%D0%BE_%D1%80%D0%B5%D0%B4.pdf
- Вдовченко, Віктор Володимирович (2015) Theoretical and methodological approaches to develop specializations "Art and design creativity", "Arts and crafts", "Basic design" in the core level of training of students in Grades 10-11 continuous system of art and design education Освітній простір України, 1 (5). pp. 134-141. ISSN 2409-9244