Запис Детальніше

Розвиток спеціальної школи в Україні як вияв зовнішньої диференціації середньої освіти: науково-методичний супровід у 1944-1948 рр.

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9579/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9579
 
Title Розвиток спеціальної школи в Україні як вияв зовнішньої диференціації середньої освіти: науково-методичний супровід у 1944-1948 рр.
Развитие специальной школы в Украине как проявление внешней дифференциации среднего образования : научно-методическое сопровождение в 1944-1948 гг.
Development of the special school in Ukraine as a display of external differentiation of secondary education : scientifically-methodical accompaniment in 1944-1948
 
Creator Дічек, Наталія Петрівна
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
373 Kinds of school providing general education
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
93/94 History
 
Description У контексті індивідуалізації навчально-виховного процесу вперше на основі архівних джерел розкрито внесок у 1944-1948 рр. Науково-дослідного інституту дефектології Міністерства освіти УРСР у розбудову шкіл для дітей з особливими потребами. Висвітлено тематику і наукову продукцію співробітників (методичні рекомендації, навчальні програми, підручники), їхній вплив на поглиблення диференційованого підходу до діагностування і освіти дітей з вадами психофізичного розвитку. З урахуванням політико-ідеологічних особливостей історичного часу розглянуто позитивні ознаки діяльності установи (вивчення роботи спеціальних шкіл і методична допомога їх учителям) й недоліки (відсутність експериментально-наукових досліджень). Використання невідомих раніше фактів дало змогу увести у науковий обіг уточнені відомості про функціонування Інституту.
В контексте индивидуализации учебно-воспитательного процесса впервые на основе архивных источников раскрыт взнос в 1944-1948 гг. Научно-исследовательского института дефектологии Министерства образования УССР в развитие школ для детей с особенными потребностями. Отражена тематика и научная продукция сотрудников (методические рекомендации, учебные программы, учебники), их влияние на углубление дифференцированного подхода к диагностированию и образованию детей с изъянами психофизического развития. С учетом политико-идеологических особенностей исторического времени рассмотрены позитивные признаки деятельности учреждения (изучение работы специальных школ и методическая помощь их учителям) и недостатки (отсутствие экспериментально-научных исследований). Использование неизвестных ранее фактов дало возможность ввести в научное обращение уточненные сведения о функционировании Института.
In the context of individualization of educational-educator process first on the basis of the archived sources payment is exposed in 1944-1948 the Research institute of дефектології of Department of education of UKRAINE in development of schools for children with the special necessities. Subjects and scientific products of employees (methodical recommendations, on-line tutorials, textbooks) are reflected, their influence on deepening of the differentiated going near diagnosticating and education of children flawy психофізичного development. Taking into account the політико-ідеологічних features of historical time the positive signs of activity of establishment (study of work of the special schools and methodical help to their teachers) and defects (absence of experimentally-scientific researches) are considered. The use of unknown earlier facts gave an opportunity to enter in scientific turnover the specified information about functioning of Institute.
 
Publisher Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9579/1/%D0%94%D1%96%D1%87%D0%B5%D0%BA%20%D0%9D.2013.pdf
Дічек, Наталія Петрівна (2013) Development of the special school in Ukraine as a display of external differentiation of secondary education : scientifically-methodical accompaniment in 1944-1948 Педагогічний дискурс. Збірник наукових праць. Випуск 15. pp. 209-217. ISSN 2309-9127