Запис Детальніше

Теоретичні засади утворення термінів та понять для тезауруса з основ дизайну

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9593/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9593
 
Title Теоретичні засади утворення термінів та понять для тезауруса з основ дизайну
The theoretical principles of the establishment of terms and concepts for the design of the foundations thesaurus
 
Creator Вдовченко, Віктор Володимирович
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті проаналізовано теоретичні засади утворення термінів та понять для тезауруса з основ дизайну. Охарактеризовано особливості диференційованого добору понятійно-термінологічного апарата навчального комплекту з «Основ дизайну» для учнів профільної школи з метою формування у них відповідного Для досягнення цієї мети використано академічні й енциклопедичні видання словників із перекладом з англійської та німецької, російської мов.
The article analyzes the theoretical principles of the establishment of terms and concepts for a thesaurus of the foundations of design. The features differentiated selection of concepts and terminology training set of "Principles of Design" for students of specialized schools to form their respective Towards this end, applied academic encyclopedias and dictionaries with translations in English and German, Russian.
 
Publisher НПУ ім. М.П. Драгоманова
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9593/1/_%D0%92%D0%92%D0%92_%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82_%D0%94%D1%80%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BC_15_04_2015.pdf
Вдовченко, Віктор Володимирович (2015) The theoretical principles of the establishment of terms and concepts for the design of the foundations thesaurus Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти, 17 (22). pp. 136-141.