Теоретичні та методологічні засади профорієнтаційної роботи зі старшокласниками
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/9624/
|
|
Title |
Теоретичні та методологічні засади профорієнтаційної роботи зі старшокласниками
Теоретические и методологические основы профориентационной работы со старшеклассниками Theoretical and methodological foundations of vocational guidance work with high school students |
|
Creator |
Доротюк, Валентина Іванівна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance 37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships 37.09 Organization of instruction |
|
Description |
Професійна орієнтація учнів розглядається як комплексна науково обґрунтована система практичних методів і засобів, спрямованих на усвідомлений вибір професії, її освоєння та здійснення професійної діяльності на основі врахування індивідуально-психологічних властивостей особистості і потреб ринку праці в кадрах. Професійний вибір передбачає урахування, з одного боку, індивідуально-психологічних особливостей та стану здоров'я молодої людини, а з другого – потреб народного господарства та інтересів суспільства. В кінцевому підсумку дитина усвідомивши сильні та слабкі сторони своєї особистості та зваживши власні потреби та потреби суспільства, скориставшись своєю свободою, може самостійно прийняти рішення. Щоб профорієнтаційна робота зі школярами була ефективною школа повинна дотримуватися певних методологічних принципів і правильно скеровувати діяльність фахівців (психологи, соціальні педагоги, вчителі-предметники).
Профессиональная ориентация учащихся рассматривается как комплексная научно обоснованная система практических методов и средств, направленных на осознанный выбор профессии, ее освоение и осуществление профессиональной деятельности на основе учета индивидуально-психологических свойств личности и потребностей рынка труда в кадрах. Профессиональный выбор предполагает учет, с одной стороны, индивидуально-психологических особенностей и состояния здоровья молодого человека, а с другой - потребностей народного хозяйства и интересов общества. В конечном итоге ребенок, осознав сильные и слабые стороны своей личности и взвесив собственные нужды и потребности общества, воспользовавшись своей свободой, может самостоятельно принять решение. Чтобы профориентационная работа со школьниками была эффективной школа должна придерживаться определенных методологических принципов и правильно направлять деятельность специалистов (психологи, социальные педагоги, учителя-предметники). Professional orientation of pupils considered as a complex system of scientifically based practices and resources directed to an informed choice of profession, its development and realization of professional activities on the basis of the account of individual psychological characteristics of the individual and the needs of the frames in the labor market. On the one hand, professional choice involves consideration of individual psychological characteristics and the health status of the young man, and on the other hand - the needs of the national economy and the public interest. Eventually the child, realizing the strengths and weaknesses parts of his personality and weighing his own needs and the needs of society, taking advantage of his freedom, can make his own decision. School must adhere to certain methodological principles and correctly guide the professionals (psychologists, social workers, subject teachers) for make prof-orientation work with pupils more effective |
|
Publisher |
Гнозис
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/9624/1/006973415.pdf
- Доротюк, Валентина Іванівна (2015) Theoretical and methodological foundations of vocational guidance work with high school students Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», 35 (60). pp. 365-368. ISSN 978-966-8840-94-4(7) |
|