Запис Детальніше

Історико-методичний аналіз розвитку теорії та практики уроку фізики в загальноосвітній школі

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9676/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9676
 
Title Історико-методичний аналіз розвитку теорії та практики уроку фізики в загальноосвітній школі
Historical and methodical analysis of the theory and the practice of physics lesson in the secondary school
 
Creator Головко, Микола Васильович
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
53 Physics
 
Description У статті аналізується розвиток дидактичних засад уроку фізики в загальноосвітній школі. На основі вивчення широкого кола фундаментальних наукових праць визначено особливості дослідження уроку як методичної системи у вітчизняній дидактиці фізики.
Development of didactics principles of lesson of physics at general school is analysed in the article. On the basis of study of wide circle of fundamental scientific labours the features of research of lesson are certain as a methodical system in the domestic didactics of physics.
 
Publisher Кам'янець-Подільський національний університет ім. Івана Огієнка
 
Date 2010
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9676/1/32613-61259-1-SM.pdf
Головко, Микола Васильович (2010) Historical and methodical analysis of the theory and the practice of physics lesson in the secondary school Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка. Сер.: Педагогічна. (16). pp. 14-17.