Запис Детальніше

Тенденції моделювання освітнього простору в контексті розвитку початкової освіти у зарубіжних країнах

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9713/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9713
 
Title Тенденції моделювання освітнього простору в контексті розвитку початкової освіти у зарубіжних країнах
Тенденции моделирования образовательного пространства в контексте развития начального образования в зарубежье
Educational environment design trends in the context of primary education in foreign countries
 
Creator Цимбалару, Анжеліка Дмитрівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті окреслюються перспективні для моделювання освітнього простору в школі І ступеня тенденції позитивного зарубіжного досвіду розвитку початкової освіти. Передусім це організація розвивального освітнього середовища, яка забезпечується переважно його індивідуалізацією і багатоваріантністю, нерозривна єдність яких є однією з важливих для проектування освітнього простору тенденцій розвитку початкової освіти. На забезпечення індивідуалізації і багатоваріантності шкільного середовища спрямовано пошук нових архітектурних форм його просторово-предметного компоненту, підходів до модернізації системи професійної перепідготовки педагогів.
Водночас автор звертає увагу на здоров’язбережувальну спрямованість шкільного середовища як окрему тенденцію, а також на пошук шляхів інтеграції змісту освіти, що виразно простежується як ще одна тенденція.
Особливу увагу автор зосереджує на специфічних саме для початкової ланки школи тенденціях – вирівнювання освітніх позицій учнів і увага до розв’язання проблеми наступності.
В статье очерчены перспективные для моделирования образовательного пространства в школе І ступени тенденции позитивного зарубежного опыта развития начального образования. Прежде всего это организация развивающей образовательной среды, которая обеспечивается его индивидуализацией и вариативностью, неразрывное единство которых является одной из важнейших для проектирования образовательного пространства тенденций развития начального образования. На обеспечение индивидуализации и вариативности школьной образовательной среды нацелен поиск новых архитектурных форм его пространственно-предметного компонента, подходов модернизации системы профессиональной переподготовки педагогов.
В то же время в статье рассматривается как отдельная тенденция такой аспект школьной среды как здравоохранение школьников, а так же поиск путей интеграции содержания образования, что прослеживается как еще одна тенденция.
Особенное внимание автор уделяет специфическим именно для начальной школы тенденциям – выравнивание образовательных позиций учащихся и внимание к решению проблемы преемственности.
The paper outlines promising trends of positive international experience of primary education for modeling educational environment at school. The organization of developing the educational environment, is provided its individualization and multiplicity, indissoluble unity which is an important educational space for design trends of primary education. Recognizing the individualization and multiple school environment is focused on the search of new architectural forms of its spatial-objective component approaches to modernizing vocational training teachers.
However, the author draws attention to the orientation maintaining health school environment as a separate trend, as well as finding ways to integrate educational content, which is clearly seen as another trend.
Special attention is focusied on specific units for elementary school trends – equal educational position of students and attention to the problem of succession.
 
Publisher Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
 
Date 2015-01
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9713/1/%D0%A6%D0%B8%D0%BC%D0%B1%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D1%80%D1%83%20%D0%90.%20%D0%A2%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%97%20%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D1%8E%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%83.pdf
Цимбалару, Анжеліка Дмитрівна (2015) Educational environment design trends in the context of primary education in foreign countries Педагогічна освіта: теорія і практика, 1 (18). pp. 436-442. ISSN 2309-9763