Дидактичні та методичні підходи до конструювання змісту елективних курсів з іноземної мови для старшої профільної школи як засобу забезпечення варіативного компонента іншомовної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/9851/
http://poippo.pl.ua/pm/pdf-1-f-w/PM4_119.pdf |
|
Title |
Дидактичні та методичні підходи до конструювання змісту елективних курсів з іноземної мови для старшої профільної школи як засобу забезпечення варіативного компонента іншомовної освіти
Didactic and Methodological Aspects of Constructing Elective Courses for Teaching Foreign Languages in Upper Secondary School |
|
Creator |
Пасічник, Олександр Сергійович
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 81 Linguistics and languages |
|
Description |
Розглядаються елективні курси як засіб забезпечення диференціювання змісту освіти в сучасній старшій школі. На основі аналізу нормативної бази сконстатовано низький рівень забезпечення шкіл України елективними курсами з іноземних мов. Обґрунтовано, що конструювання останніх має бути спільним здобутком учителів-практиків та науковців на основі єдиної концепції, зорієнтованої на всебічний розвиток учнів. Виокремлено концептуальні положення, які доцільно враховувати у процесі конструювання змісту курсів зі вибором. Оптимальним вбачається конструювання змісту елективного курсу у форматі друкованої навчальної книги.
Currently differentiated approach to educational process in upper secondary school is implemented by introducing a wide range of elective courses. Having analyzed the normative base, the author concludes that currently the number of foreign language courses is not sufficient. The author states that elective courses are to be based on a single concept which is aimed at versatile personal development of a student whereas their construction must be the result of scientific and pedagogical cooperation. It is deemed that the core element of elective course must be a printed book. The author outlines the following didactic principles of their constructing: module structure, interdisciplinary connections, distinct professional orientation, stimulation of students’ cognitive activity by creative tasks. |
|
Publisher |
Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М.В.Остроградського
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/9851/1/Pasichnyk_Elektiv_PM_N4_2014_.pdf
- Пасічник, Олександр Сергійович (2014) Didactic and Methodological Aspects of Constructing Elective Courses for Teaching Foreign Languages in Upper Secondary School Постметодика. Інформаційна безпека, 4 (119). pp. 35-40. ISSN 1815-3194 |
|