Запис Детальніше

Науково-педагогічні видання кінця XIX – початку XX ст. як джерела вивчення історії дидактики фізики в Україні

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9879/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9879
 
Title Науково-педагогічні видання кінця XIX – початку XX ст. як джерела вивчення історії дидактики фізики в Україні
Scientific and pedagogical publications of the end XIX - the beginning of the XX century as the sources of studying of the physics didactics history in Ukraine
 
Creator Головко, Микола Васильович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
53 Physics
 
Description У статті досліджуються сучасні підходи до проблеми історіографії дидактики фізики в Україні. Обгрунтовується значення науково-педагогічних видань кінця XIX – початку XX ст. у становленні теорії та методики навчання фізики як педагогічної науки. Аналізується вплив періодики на розвиток наукових підходів у дидактиці фізики.
In the article, the modern approaches to the problem of the historiography of the physics didactics in Ukraine are covered. The significance of the scientific and pedagogical publications of the end XIX - the beginning of the XX century in the development of the theory and the methodology of teaching Physics as a pedagogical science was specified. The influence of the periodicals on the development of the scientific approaches to the physics didactics is analyzed.
 
Publisher Черніг. нац. пед. ун-т ім. Т. Г. Шевченка
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9879/1/VChNPU_2015_127.pdf
Головко, Микола Васильович (2015) Scientific and pedagogical publications of the end XIX - the beginning of the XX century as the sources of studying of the physics didactics history in Ukraine Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Випуск 127. pp. 16-20.