Запис Детальніше

Організаційно-педагогічні засади реформування шкільної освіти в Україні у ХХ столітті

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9899/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9899
 
Title Організаційно-педагогічні засади реформування шкільної освіти в Україні у ХХ столітті
Organizational and Pedagogical basis of the Reformation School Education in Ukraine in XX century
 
Creator Березівська, Лариса Дмитрівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
93/94 History
 
Description У дисертації обґрунтовано в контексті суспільних і педагогічних детермінант періодизацію, характер, наступність реформування шкільної освіти в Україні у ХХ ст. Розроблено логіко-структурну модель як цілісний підхід до аналізу шкільних реформ, яка включає взаємопов’язані наукові складові (причини і цілі, принципи, напрями, хід, результати і наслідки, досвід шкільних реформ). Викладено організаційні основи реформ школи як складові державної освітньої політики за схемою (підготовка, розробка основоположних документів і їх схвалення, реалізація; ініціатори, організатори, учасники) та механізми їх здійснення. Розкрито педагогічні засади шкільних реформ: трансформування принципів, покладених в основу тих чи інших реформ; напрями та результати, зокрема найголовніші зміни в структурі, змісті шкільної освіти, методах навчання, організації навчально-виховного процесу, в системі управління. Висвітлено ідеї вітчизняних освітян протягом досліджуваного періоду стосовно тих чи інших реформ школи, що віддзеркалювали рівень відповідності державного реформування й потреб суспільства, особистості, школи. Узагальне-но вітчизняний досвід реформування шкільної освіти, що дало змогу створити модель реформ, які можуть бути успішними за умови використання цієї моделі.
The thesis deals with the problem of general pedagogy and history of pedagogy – the reformation of school education in Ukraine in XX century. The combination of organizational and pedagogical basis were characterized by a model. The model consists of purposes, principles, ways, results and experience of school reforms. Considerable attention is paid to the organizational basis of school reforms as the part of the state education. These organizational basis of school reforms were represented by the scheme (preparation, documents elaboration, realization, organizers, participants, initiators). The mechanisms of the realization of the organizational basis were also analyzed. The ideas of Ukrainian teachers about school reforms were analyzed in the thesis. These ideas show the degree of accordance between reforms, society needs and school. The thesis also focuses on the pedagogical basis of school reforms: the transforma-tions of principles, ways and results, modern changes in school education, teaching and learning methods, improvement of teaching-learning process etc.
 
Date 2009
 
Type Thesis
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9899/1/%D0%90%D0%92%D0%A2%D0%9E%D0%A0%D0%95%D0%A4%D0%95%D0%A0%D0%90%D0%A2.pdf
Березівська, Лариса Дмитрівна (2009) Organizational and Pedagogical basis of the Reformation School Education in Ukraine in XX century Other thesis, Інститут педагогіки.