Запис Детальніше

Психологія дитячої творчості

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9940/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9940
 
Title Психологія дитячої творчості
Psychology of children's creativity
 
Creator Біла, І.М.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
376.5 Виховання та освіта обдарованих дітей, вундеркіндів.
 
Description В книзі міститься загальний аналіз сучасного психологічного вивчення проблеми дитячої творчості, розглядаються питання закономірностей творчої діяльності дітей, її ознак, передумов виникнення та розвитку. На основі спеціальних досліджень представлено практичні рекомендації щодо оптимізації умов розвитку дитячої творчості, активізації творчих процесів у різних видах діяльності дітей. Для психологів, педагогів, студентів, а також усіх, хто цікавиться проблемами творчості та розумового розвитку дітей.
In the paper a problem of the development of internal cognitive and personal potential of children, preconditions of the development of creative giftednessare researched.
The author investigates the technology of the development of giftedness, studies the means of activation of creative giftedness taking into account the individual and age features. The program of creative training offered by the author diagnoses of creative giftedness and promotes its display, and also assumes strengthening of sensory sensitivity, stimulation of productive activity of children and introduction of some positions of humanistic pedagogic.
 
Publisher Фенікс
 
Date 2014-12
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9940/1/%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%8F%20%D0%B4%D0%B8%D1%82%D1%8F%D1%87%D0%BE%D1%97%20%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%80%D1%87%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96.pdf
Біла, І.М. (2014) Psychology of children's creativity Фенікс, м.Київ, Україна. ISBN 978-966-01-0550-8