Запис Детальніше

Мета і результат уроку в контексті компетентнісного підходу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9960/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9960
 
Title Мета і результат уроку в контексті компетентнісного підходу
Цель и результат урока в контексте компетентностного подхода
The purpose and result of the lesson in the context of competence approach
 
Creator Савченко, Олександра Яківна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті аналізується стан впровадження другого покоління державного стандарту загальної початкової освіти. Автор зупиняється на такому аспекті як удосконалення уроку в контексті компетентнісного підходу. Окреслює ідеї компетентнісного підходу, які слід враховувати у моделюванні уроку.
В статье анализируется состояние внедрения второго поколения государственного стандарта общего начального образования. Автор останавливается на таком аспекте как совершенствования урока в контексте компетентностного подхода. Очерчивает идеи компетентностного подхода, которые следует учитывать в моделировании урока.
The article analyzes the status of second-generation state standard of universal primary education. The author dwells on this aspect as a lesson in the context of improving the competence approach. Shapers competence approach that should be considered in modeling lesson.
 
Publisher Початкова школа
 
Date 2015-03
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9960/1/images.pdf
Савченко, Олександра Яківна (2015) The purpose and result of the lesson in the context of competence approach Початкова школа, 3 (549). pp. 10-15. ISSN 0131-5358