The efficiency of the "Flipped classroom" technology in the lecturers teaching process
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/9968/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9968 |
|
Title |
The efficiency of the "Flipped classroom" technology in the lecturers teaching process
Ефективність технології "перевернутого класу" в навчальному процесі викладачів |
|
Creator |
Приходькіна, Н.О.
|
|
Subject |
378 Higher education. Universities. Academic study
|
|
Description |
The concept of the flipped classroom which is described in the article is based on the ideas of active learning, students' occupation in the general activity, combined learning system, podcast. The flipped classroom is important because the learning time is used for a group study, where the students can discuss the contents of a lecture, check their knowledge and interact with each other practically.
Поняття переверненого навчання, розглянуте у статті, спирається на такі ідеї, як активне навчання, залучення студентів у загальну діяльність, комбіновану систему навчання, підкаст. Цінність перевернених класів у можливості використовувати навчальний час для групових занять, де студенти можуть обговорити зміст лекції, перевірити свої знання й взаємодіяти один з одним у практичній діяльності. |
|
Publisher |
НПП ЧП «Технологический Центр»
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/9968/1/%D0%9F%D1%80%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%B4%D1%8C%D0%BA%D1%96%D0%BD%D0%B0_Sciencerise.pdf
- Приходькіна, Н.О. (orcid.org/0000-0002-6211-5546 <http://orcid.org/0000-0002-6211-5546>) (2015) The efficiency of the "Flipped classroom" technology in the lecturers teaching process Scientific Journal «ScienceRise», 4/5 (9). pp. 40-44. |
|