Запис Детальніше

The efficiency of the "Flipped classroom" technology in the lecturers teaching process

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/9968/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/9968
 
Title The efficiency of the "Flipped classroom" technology in the lecturers teaching process
Ефективність технології "перевернутого класу" в навчальному процесі викладачів
 
Creator Приходькіна, Н.О.
 
Subject 378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The concept of the flipped classroom which is described in the article is based on the ideas of active learning, students' occupation in the general activity, combined learning system, podcast. The flipped classroom is important because the learning time is used for a group study, where the students can discuss the contents of a lecture, check their knowledge and interact with each other practically.
Поняття переверненого навчання, розглянуте у статті, спирається на такі ідеї, як активне навчання, залучення студентів у загальну діяльність, комбіновану систему навчання, підкаст. Цінність перевернених класів у можливості використовувати навчальний час для групових занять, де студенти можуть обговорити зміст лекції, перевірити свої знання й взаємодіяти один з одним у практичній діяльності.
 
Publisher НПП ЧП «Технологический Центр»
 
Date 2015
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/9968/1/%D0%9F%D1%80%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%B4%D1%8C%D0%BA%D1%96%D0%BD%D0%B0_Sciencerise.pdf
- Приходькіна, Н.О. (orcid.org/0000-0002-6211-5546 <http://orcid.org/0000-0002-6211-5546>) (2015) The efficiency of the "Flipped classroom" technology in the lecturers teaching process Scientific Journal «ScienceRise», 4/5 (9). pp. 40-44.