Запис Детальніше

Модель психологічної підготовки керівників освітніх організацій до діяльності в умовах змін

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10010/
 
Title Модель психологічної підготовки керівників освітніх організацій до діяльності в умовах змін
Модель психологической подготовки руководителей образовательных организаций к деятельности в условиях перемен
The model of psychological training of heads of educational organizations to work in the terms of change
 
Creator Бондарчук, О.І.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті наведено модель психологічної підготовки керівників освітніх організацій до діяльності в умовах змін та охарактеризовано її структурні елементи. Визначено цільові напрями психологічної підготовки.
Описано змістові складники психологічної підготовки, опанування кожного з яких управлінцями уособлює собою набуття ними певного рівня психологічної готовності до діяльності в умовах змін: мінімального (психологічна грамотність), достатнього (психологічна компетентність), творчого (психологічна культура).
Наведено структуру психологічної готовності як результату психологічної підготовки управлінців. Розкрито специфіку соціально-психологічних засобів розвитку психологічної готовності на трьох рівнях: 1) соціальної структури та міжгрупових стосунків; 2) соціального впливу; 3) індивідуальному тощо.
Охарактеризовано етапи психологічної підготовки: підготовчий, діагностичний, праксеологічний, акмеологічний. Висвітлено критерії якості психологічної підготовки керівників освітніх організацій до діяльності в умовах змін (мотиваційний, когнітивний, операціональний, особистісний, інтегральний).
В статье приведена модель психологической подготовки руководителей образовательных организаций к деятельности в условиях изменений и охарактеризованы ее структурные элементы. Определены целевые направления психологической подготовки. Описаны содержательные блоки психологической подготовки, результат освоения управленцами каждого из которых характеризует достижение ними определенного уровня психологической готовности к деятельности в условиях изменений: минимального (психологическая грамотность), достаточного (психологическая компетентность), творческого (психологическая культура).
Приведена структура психологической готовности как результата психологической подготовки управленцев. Раскрыта специфика социально-психологических средств развития психологической готовности на трех уровнях: 1)социальной структуры и межгрупповых отношений; 2)социального влияния; 3)индивидуальном уровне. Охарактеризованы этапы психологической подготовки:
подготовительный, диагностический, праксеологический, акмеологический. Освещены критерии качества психологической подготовки руководителей образовательных организаций к деятельности в условиях изменений
(мотивационный, когнитивный, операциональный, личностный, интегральный).
The article presents a model of psychological training of heads of educational institutions to work in the terms of change and characterized its structural elements.
Identified target areas of psychological preparation. Described substantial blocks of psychological training, the results of development managers of each of which
characterizes them achieve a certain level of psychological readiness to work in the terms of change: the minimum (psychological literacy), sufficient (psychological competence), creative (psychological culture). The structure of psychological readiness as a result of psychological training managers is shown. Described the specificity of the social and psychological means of development of psychological readiness at three levels: 1) the social structure and intergroup relations; 2) social influence, which is subject to the individual; 3) the individual level. The stage of psychological training: preparatory, diagnostic, praxeological, acmeological are characterized. The quality criteria of psychological preparation of heads of educational organizations to work in the terms of change (motivational, cognitive, the operational, personal, integral) are highlights.
 
Publisher Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
 
Date 2015
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10010/1/%D0%91%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%80%D1%87%D1%83%D0%BA1.pdf
- Бондарчук, О.І. (2015) The model of psychological training of heads of educational organizations to work in the terms of change Організаційна психологія. Економічна психологія, 1. pp. 33-42.