Запис Детальніше

Рецепція в порівняльно-педагогічних та історико-педагогічних дослідженнях: методологічні аспекти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10015/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10015
 
Title Рецепція в порівняльно-педагогічних та історико-педагогічних дослідженнях: методологічні аспекти
Рецепция в сравнительно-педагогических и историко-педагогических исследованиях: методологические аспекты
Reception in comparative educational, historical and educational research: methodological aspects
 
Creator Дічек, Наталія Петрівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
9 Geography. Biography. History
 
Description Уперше порушино проблему введення поняття "рецепція" у методологічний апарат українських історико-педагогічних і порівняльно-педагогічних досліджень як їх особливу функцію. Обгрунтовано роль і специфіку рецепції у зазначених видах наукових досліджень, яка полягає в комплексності її завдань: "сприйняття і створення образу" та "транслювання й адаптація". Запропоновано три форми рецепції, типи моделей культурного трансферу, якими можна описувати стан рецепції зарубіжних педагогічних ідей і досвіду. Розкрито багатозначність поняття "рецепція" як дійового інструменту дослідження, багатоаспектного процесу, кроскультурного явища, а головне - як важливого феномена, що має бути введений до методології педагогічних досліджень, бо сприятиме впорядкуванню і систематизації теоретичної діяльності, надаючи їй осмисленого спрямування у сенсі визначення методологічної стратегії, усвідомленого вибору мети.
Впервые затронуто проблему введения понятия "круглосуточно" в методологический аппарат Украинский историко-педагогических и сравнительно-педагогических исследований как их особую функцию. Обоснована роль и специфику рецепции в указанных видах научных исследований, которая заключается в комплексности ее задач: "восприятие и создание образа" и "трансляции и адаптация". Предложено три формы рецепции, типы моделей культурного трансфера, которыми можно описывать состояние рецепции зарубежных педагогических идей и опыта. Раскрыто многозначность понятия "круглосуточно" как действенного инструмента исследования, многоаспектного процесса, кросс явления, а главное - как важного феномена, должен быть введен в методологии педагогических исследований, так будет способствовать упорядочению и систематизации теоретической деятельности, придавая ей осмысленного направления в смысле определения методологической стратегии , осознанного выбора цели.
For the first time affected problem introducing the concept of "reception" in the methodological apparatus Ukrainian historical and pedagogical comparative educational research as their particular function. Grounded role and specificity reception in these kinds of research, which is the complexity of its tasks, "the perception and image creation" and "broadcasting and adaptation". Three forms of reception, cultural transfer types of models that can describe the state of the reception of foreign ideas and teaching experience. Reveals the multiplicity of the concept of "reception" as an effective tool of research, multidimensional process, cross-cultural phenomenon, and most importantly - an important phenomenon that needs to be introduced to the methodology of educational research, since it can help streamline and systematize theoretical work, giving it a meaningful direction in terms of determining the methodological strategy , informed choice target.
 
Publisher Педагогічна преса
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10015/1/%D0%9D.%D0%9F.%20%D0%94%D1%96%D1%87%D0%B5%D0%BA%202015%D1%80....pdf
Дічек, Наталія Петрівна (2015) Reception in comparative educational, historical and educational research: methodological aspects Педагогіка і психологія. Вісник НАПН України (2). pp. 78-87. ISSN 2304-0629