Запис Детальніше

Психолого-педагогічні дослідження в УРСР у контексті індивідуалізації шкільного навчального процесу (1945 - початок 1950-х років)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10017/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10017
 
Title Психолого-педагогічні дослідження в УРСР у контексті індивідуалізації шкільного навчального процесу (1945 - початок 1950-х років)
Психолого-педагогические исследования в УССР в контексте индивидуализации школьного учебного процесса (1945 - начало 1950-х годов)
Psycho-pedagogicat research in the USSR in the Gontext of individualizing school learning process (1945 - early 1950 s)
 
Creator Дічек, Наталія Петрівна
 
Subject 001.89 Organization of science and scientific work
37.02 General questions of didactics and method
93/94 History
 
Description У статті на основі архвних і документальних джерел розкрито внесок Науково-дослідного інституту психології Міністерства освіти УРСР у розвиток шкільної освіти, зокрема щодо індивідуалізації навчально-виховного процесу в період 1945-1952 років. Висвітлено тематику і наукову продукцію співробітників, вплив їхніх досліджень на поглиблення вивчення та осмислення начального матеріалу дошкільниками і школярами. У контекстіполітико-ідеологічних особливостей історичного часу розглянуто специфіку наукової діяльності установи та її недоліки (відсутність грунтовних експериментально-наукових досліджень). На основі використання невідомих раніше фактів введено у науковий обіг уточнені відомості про функціонування Інституту та розвиток педагогічної психології в Україні.
В статье на основе архвних и документальных источников раскрыто вклад Научно-исследовательского института психологии Министерства образования УССР в развитие школьного образования, в частности по индивидуализации учебно-воспитательного процесса в период 1945-1952 годов. Освещены тематику и научную продукцию сотрудников, влияние их исследований на углубление изучения и осмысления учебного материала дошкольниками и школьниками. В контекстиполитико-идеологических особенностей исторического времени рассмотрена специфика научной деятельности учреждения и его недостатки (отсутствие фундаментальных экспериментально-научных исследований). На основе использования неизвестных ранее фактов введено в научный оборот уточненные сведения о функционировании Института и развитие педагогической психологии в Украине.
In the article on the basis of archival and documentarysources reveals the contribution of the Reseorch lnstituteof Psychology of the IJSSR Ministry of,Education inthe develofment of school educotion, including the individualization of teaching educational process duringthe years t945-1g52. Deak with themes and scientificpraduction staff, the impact of their reseorch to deepen the study ond understanding of educational material pre-schoot ind school children. ln the context of political andideologicat features of historicol time the specificity ofscient:tfic reseorch institutions and its shortcomings (lackof fundamental experimental research). On the basis of previously unknown facts introduced into scientific,irtulotio, precise information about the functioning ofthe Institute and of educotional psychology in Ukraine.
 
Publisher Фенікс
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10017/1/2013.pdf
Дічек, Наталія Петрівна (2013) Psycho-pedagogicat research in the USSR in the Gontext of individualizing school learning process (1945 - early 1950 s) Рідна школа, 11. pp. 13-20. ISSN 0131-6788