Запис Детальніше

Особливості дослідження питань педагогічної психології в перші роки діяльності українського інституту психології

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10018/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10018
 
Title Особливості дослідження питань педагогічної психології в перші роки діяльності українського інституту психології
Особенности исследования вопросов педагогической психологии в первые годы деятельности украинского института психологии
Features research on educational psychology in the early years of the Ukrainian Institute of Psychology
 
Creator Дічек, Наталія Петрівна
 
Subject 001.9 Dissemination of ideas
1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
93/94 History
 
Description Вперше на основі архівних і документальних джерел розкрито внесок співробітників науковців Науково-дослідного інституту психології Міністерства освіти УРСР у розроблення питань педагогічної психології у перші роки становлення установи. Тематику і наукову продукцію вчених, їх вплив на поглиблення вивчення особливостей засвоєння і осмислення навчального матеріалу дошкільниками і школярами висвітлено у контексті індивідуалізації навчально-виховного процесу. З урахуванням політико-ідеологічних особливостей історичного часу визначено специфіку наукової діяльності установи та недоліки у її роботі (відсутність ґрунтовних експери-ментальних досліджень). Використання невідомих раніше фактів дало змогу увести до наукового обігу уточнені відомості про функціонування Інституту й розвиток педагогічної психології в Україні.
Впервые на основе архивных и документальных источников раскрыт вклад сотрудников Научно-исследовательского института психологии Министерства образования УССР в разработку вопросов педагогической психологи в первые годы становлення учреждения. Тематика и научная продукция ученых, их влияние на углубление изучения особенностей усвоения и осмысления учебного материала дошкольниками и школьниками освещены в контексте индивидуализации учебно-воспитательного процесса. С учетом политико-идеологических особенностей исторического времени рассмотрена специфика научной деятельности учреждения и ее недостатки (отсутствие основательных экспериментальных исследований). Использование неизвестных ранее фактов дало возможность ввести в научный обороте уточненные сведения о функционировании Института и развитии педагогической психологии в Украине.
For the first time on the basis of archival and documentary sources the contribution of the scientists of the Research institute of psychology of Ukr. SSR's Ministry of education into the development of pedagogical psychology during the early years of this establishment is revealed. Areas of study and scientific products, their influence on further exploration of the processes of learning and understanding of educational material by preschool- and school-age children are shown in the context of individualization of the teaching and educational process. Taking into account political and ideological peculiarities of the historical period, the specific features of scientific activities of the institution and shortcomings in its performance (absence of thorough experimental research) are described. The use of previously unknown facts gave the opportunity to put into operation more accurate information about the functioning of the Institute and development of pedagogical psychology in Ukraine.
 
Publisher НДУ ім. М.Гоголя
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10018/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%9D.%D0%9F.%D0%94%D1%96%D1%87%D0%B5%D0%BA.pdf
Дічек, Наталія Петрівна (2013) Features research on educational psychology in the early years of the Ukrainian Institute of Psychology Наукові записки НДУ ім. М.Гоголя. Психолого-педагогічні науки, 5. pp. 234-243.