Запис Детальніше

Аксіогенез уявлень учнів ПТНЗ про професійний успіх

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10027/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10027
 
Title Аксіогенез уявлень учнів ПТНЗ про професійний успіх
Abstract Axiogenesis of vocational students’ ideas about professional success
Аксиогенез представлений учащихся ПТУЗ о профессиональном успехе
 
Creator Орлов, В.Ф.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті йдеться про зміни в ціннісних уявленнях людини, зокрема, уявленнях про професійний успіх учнів і викладачів ПТНЗ, які автор розглядає як особливу форму активності у пошуках смислу життя, сенсів навчальної і професійної діяльності, характерну для професійного становлення в особистісному розвитку учнів ПТНЗ, майбутніх фахівців у різних галузях виробництва.
Розвиток в учнів ПТНЗ ціннісних уявлень про професійний успіх вимагає створення суб'єктами освітнього процесу педагогічних умов, необхідних для підвищення ступеня суб'єктності майбутнього робітника за допомогою розкриття його потенційних можливостей та активізації внутрішніх особистісних ресурсів, що сприяє успішному професійному самовизначенню, проектуванню та реалізації особистої професійної перспективи в майбутньому.
Модельований процес педагогічного супроводу формування в учня уявлень про професійний успіх у процесі життєвого і професійного самовизначення розглядається автором як сприяння в розкритті потенційних можливостей та ресурсів і є відкритою педагогічною системою, котра передбачає здійснення різноманітних видів і форм діяльності суб'єктів у спеціально організованому соціальному й освітньому просторі з метою профорієнтаційної взаємодії, професійної підготовки і професійного становлення.
The article deals with changes of human ideas about values, specifically ideas about professional success of students and teachers of vocational schools. The author considers these ideas to be a particular form of activity in search of purport of life, meanings of academic and professional activities that are typical for personal development of VET schools students and future professionals in different industries.
Formation of vocational school students’ value ideas about professional success requires an establishment of pedagogical conditions that are essential for improving the extent of subjectivity of future workers by means of disclosing their potential and acceleration of personal resources promoting successful professional self-determination, design and implementation of personal professional prospects for the future.
The simulated process of formation of pedagogical support as regards students’ ideas about professional success in the process of life and professional self-determination is considered by the author as assistance in discovering potential resources and as an open educational system that involves various types and forms of activity of actors in specially organized social and educational environment for the purpose of career-oriented cooperation, training and professional development.
В статье речь идет об изменениях в ценностных ориентациях человека, в частности, представлениях о профессиональном успехе учеников и преподавателей ПТУ. Эти представления рассматриваются автором как особая форма активности в поисках смысла жизни, смысла учебной и профессиональной деятельности, характерной для профессионального становления в личностном развитии учащихся ПТУ, будущих специалистов в различных отраслях производства.
Формирование у учащихся ПТУ представлений о профессиональном успехе требует создания специальных педагогических условий, необходимых для повышения степени субъектности будущего рабочего посредством раскрытия его потенциальных возможностей и активизации внутренних личностных ресурсов, способствует успешному профессиональному самоопределению, проектированию и реализации личной профессиональной перспективы в будущем.
Моделируемый процесс педагогического сопровождения формирования в ученика представлений о профессиональном успехе в процессе жизненного и профессионального самоопределения рассматривается автором как содействие в раскрытии его потенциальных возможностей и ресурсов и является открытой педагогической системой, которая предусматривает осуществление различных видов и форм деятельности субъектов в специально организованном социальном и образовательном пространстве с целью профориентационного взаимодействия, профессиональной подготовки и профессионального становления.
 
Publisher ТОВ «НВП Поліграфсервіс»
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10027/1/%D0%BE%D1%80%D0%BB%D0%BE%D0%B2.pdf
Орлов, В.Ф. (2015) Abstract Axiogenesis of vocational students’ ideas about professional success Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка, 1 (9). pp. 27-34. ISSN 2223-5752