Запис Детальніше

Профорієнтаційні засади кар’єрного розвитку учнівської молоді

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10040/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10040
 
Title Профорієнтаційні засади кар’єрного розвитку учнівської молоді
Professional orientation and proforientologic competences concerning vocational self-determination and career development of young students
Профорієнтаційні засади кар’єрного розвитку учнівської молоді
 
Creator Закатнов, Д.О.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Проблема підготовки учнів професійно-технічних навчальних закладів до побудови траєкторії свого кар’єрного розвитку зумовлена розвитком в Україні ринкової економіки і її інтеграцією в глобалізований світовий ринок. Підвищення рівня конкуренції на ринку праці детермінують необхідність формування і розвитку в учнівської молоді принципово нових особистісних новоутворень, пов’язаних з її входженням у світ праці й реалізацією професійної кар’єри. Однієї з педагогічних дефініцій, яка характеризує таке особистісне новоутворення, є профорієнтаційна компетентність. Зараз ця дефініція перебуває у стадії свого понятійного становлення і її характеристики носять переважно описовий характер.
Із позицій компетентнісного підходу, сформованість профорієнтаційної компетентності повинна забезпечувати здійснення учнем професійного самовизначення і кар’єрного розвитку. Водночас, профорієнтаційна компетентність є складовою прорфорієнтологічної компетентності педагога, що забезпечує психолого-педагогічний супровід професійного і кар’єрного розвитку учнів професійно-технічного навчального закладу.
Проблема подготовки учащихся профессионально-технических учебных заведений к построению траектории своего карьерного развития обусловлена развитием в Украине рыночной экономики и ее интеграцией в глобализированный рынок. Повышение уровня конкуренции на рынке труда детерминирует необходимость формирования и развития у учащейся молодежи принципиально новых личностных новообразований, связанных с ее вхождением в мир труда и реализацией профессиональной карьеры. Одной из педагогических дефиниций, которая характеризует такое личностное новообразование, является профориентационная компетентность. В настоящее время она находится на стадии своего понятийного становления, и ее характеристики носят преимущественно описательный характер.
С позиций компетентностного подхода, сформированность профориентационной компетентности должно обеспечивать осуществление учащимся профессионального самоопределения и карьерного развития. Вместе с тем, профориентационная компетентность является составляющей профориентологической компетентности педагога, обеспечивающего психолого-педагогическое сопровождение профессионального и карьерного развития учащегося профессионально-технического ученого заведения.
The problem of vocational schools’ students training to build a path for their career development is stipulated by the growth of Ukraine’s market economy and its integration into the global market. Increased competition in the labor market dictates the necessity to form and develop in young students the fundamentally new personal features connected with their entering into the world of work and with fulfillment of a professional career. One of pedagogical definitions characterizing such personal feature is a professional orientation competence. Currently, this definition is on the stage of its conceptual formation and its characteristics are mainly descriptive.
 
Publisher «НВП Поліграфсервіс»,
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10040/1/%D0%A3%D0%94%D0%9A%20377.pdf
Закатнов, Д.О. (2015) Professional orientation and proforientologic competences concerning vocational self-determination and career development of young students Науковий вісник ституту технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка: зб. наук. праць, 1 (9). pp. 86-94. ISSN 2223-5752