Запис Детальніше

Проектування освітнього процесу в професійно-технічному навчальному закладі засобами контекстного навчання

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10151/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10151
 
Title Проектування освітнього процесу в професійно-технічному навчальному закладі засобами контекстного навчання
Проектирование образовательного процесса в профессионально-техническом учебном заведении средствами контекстного обучения
The project of the educational process at a vocational school means context learning
 
Creator Герлянд, Т.М.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті відображені основні положення контекстного навчання як інноваційної педагогічної технології. Розкриваються сутність, принципи та особливості використання контекстного навчання в сучасній професійній підготовці майбутніх кваліфікованих робітників. Обгрунтовано методологічні підходи цієї технології. Визначено переваги використання контекстного навчання в закладах професійно-технічної освіти. Oхарактеризовано їх основні характеристики та особливості.
В статье отражены основные положения контекстного обучения как инновационной педагогической технологии. Раскрываются сущность, принципы и особенности использования контекстного обучения в современной профессиональной подготовке будущих квалифицированных рабочих. Обоснованы методологические подходы этой технологии. Определены преимущества использования контекстного обучения в учреждениях профессионально-технического образования. Охарактеризованы их основные характеристики и особенности.
he article describes the main provisions of the context of learning as an innovative educational technology. The essence, principles, and especially the use of contextual learning in modern professional training of future skilled workers. The methodological approach of this technology. The advantages of using contextual learning in institutions of vocational education. Characterized by their basic characteristics and features.
 
Publisher РИО ГПА
 
Date 2015-07-17
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10151/1/%D0%93%D0%B5%D1%80%D0%BB%D1%8F%D0%BD%D0%B4%20%D0%A2.%D0%9C%2C_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.doc.pdf
Герлянд, Т.М. (2015) The project of the educational process at a vocational school means context learning Проблемы современного педагогического образования. Серия: Педагогика и психология, 4 (48). pp. 15-20. ISSN 2311-1305