Запис Детальніше

Коучинг як інноваційна педагогічна технологія

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10157/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10157
 
Title Коучинг як інноваційна педагогічна технологія
Коучинг как инновационная педагогическая технология
Coaching as an innovative pedagogical technology
 
Creator Бородієнко, О.В.
Радкевич, В.О.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description В статті аналізується потенціал використання інноваційної педагогічної технології – коучингу – в системі професійно-технічної освіти – для покращення результатів навчально-пізнавальної діяльності учнівської молоді, оновлення підходів до організації навчально-виховного процесу в ПТНЗ.
В статье анализируется потенциал использования инновационной педагогической технологии – коучинга – в системе профессионально-технического образования – для улучшения результатов учебно-познавательной деятельности учеников и обновления подходов к организации учебно-воспитательного процесса ПТУЗ.
Ключевые слова: педагогическая технология, коучинг, учебно-воспитательное взаимодействие, профессионально-техническое образование.
The article analyzes the potential of use of innovative educational technology - coaching - in the system of vocational education - to improve the results of educational and cognitive activity of students and update approaches to the educational process of vocational schools.
Key words: pedagogical technology, coaching, training and educational cooperation, vocational education.
 
Publisher НАПН України
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10157/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%2014.pdf
Бородієнко, О.В. and Радкевич, В.О. (2015) Coaching as an innovative pedagogical technology Професійно-технічна освіта, 2 (67). pp. 17-19.