Запис Детальніше

Інтелектуальний розвиток дорослих у віртуальному освітньому просторі

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10179/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10179
 
Title Інтелектуальний розвиток дорослих у віртуальному освітньому просторі
Интеллектуальное развитие взрослых в виртуальном образовательном пространстве
Intellectual development of adults in the virtual educational space
 
Creator Смульсон, Марина Лазарівна
Лотоцька, Ю.М.
Назар, Максим Миколайович
Дітюк, Павло Павлович
Коваленко-Кобилянська, Ірина Генріхівна
Жалдак, М.І.
Мещеряков, Дмитро Сергійович
Депутат, Валентина Василівна
Суворова, Т.О
Іванова, Олена Володимирівна
Павловець, Олександр Володимирович
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
374 Education and training out of school. Further education
 
Description Методичні рекомендації, підготовлені фахівцями лабораторії сучасних інформаційних технологій навчання Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, присвячено психолого-педагогічним та технологічним засадам проектування дистанційних курсів розвитку інтелекту дорослих. Розкрито основні поняття, пов’язані з віртуальним освітнім простором, чинниками ефективності дистанційного навчання, структурою, розвитком та саморозвитком інтелекту дорослої людини. Описано технології проектування розвивальних середовищ для інтелектуально-творчого тренінгу дорослих,підвищення якості життя дорослих засобами інтелектуального розвитку, інтелектуальної підтримки людей похилого віку, тренінгу спілкування та комунікативної компетентності, а також проектної діяльності дорослих у дистанційному форматі.
Методичні рекомендації адресовані як науковцям, так і практикам – психологам, педагогам, проектувальникам та програмістам дистанційного навчання, фахівцям різних галузей, які зацікавлені в осмисленні та активному освоєнні сучасних інформаційних технологій навчання.
Методические рекомендации, подготовленные специалистами лаборатории современных информационных технологий обучения Института психологии имени Г.С. Костюка НАПН Украины,
посвящены психолого-педагогическим и технологическим основам проектирования дистанционных курсов развития интеллекта взрослых. Раскрыты основные понятия, связанные с виртуальным образовательным пространством, факторами эффективности дистанционного обучения, структурой, развитием и саморазвитием интеллекта взрослого человека. Описаны технологии проектирования развивающих сред для интеллектуально-творческого тренинга взрослых,повышение качества жизни взрослых средствами интеллектуального развития, интеллектуальной поддержки людей пожилого возраста, тренинга общения и коммуникативной компетентности, а также проектной деятельности взрослых в дистанционном формате.
Методические рекомендации адресованы как ученым, так и практикам – психологам, педагогам, проектировщикам и программистам дистанционного обучения, специалистам различных отраслей, которые заинтересованы в осмыслении и активном освоении современных информационных технологий обучения.
Guidelines prepared by specialists of department of modern Information Technologies of education of G.S. Kostiuk Institute of Psychology NAPS of Ukraine, is devoted to psychological, pedagogical and technological principles of designing distance learning courses of adult intelligence. The basic concepts is related to virtual educational space, distance learning efficiency factors, structure, development and self-development of intelligence of an adult. Design technologies of developing environments for intellectual and creative training of adults, quality of life connected with adult intellectual development, intellectual support for the elderly, the training of communication and communicative competence and design activity of adults in distance format are described.
Guidelines addressed for scientists and practical psychologists, educators, designers and programmers, distance learning specialists in various fields who are interested in understanding and active development of modern information technologies of education.
 
Publisher Інститут психології імені Г.С.Костюка НАПН України
 
Date 2015
 
Type Teaching Resource
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10179/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD__%20%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86__%D1%97%20%D0%A1%D0%BC%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%81%D0%BE%D0%BD%20%D0%9C.%D0%9B..pdf
- Смульсон, Марина Лазарівна (orcid.org/0000-0002-9563-3390 <http://orcid.org/0000-0002-9563-3390>), Лотоцька, Ю.М., Назар, Максим Миколайович (orcid.org/0000-0002-9104-2585 <http://orcid.org/0000-0002-9104-2585>), Дітюк, Павло Павлович (orcid.org/0000-0002-1142-1201 <http://orcid.org/0000-0002-1142-1201>), Коваленко-Кобилянська, Ірина Генріхівна (orcid.org/0000-0003-3031-9314 <http://orcid.org/0000-0003-3031-9314>), Жалдак, М.І., Мещеряков, Дмитро Сергійович (orcid.org/0000-0001-6831-8654 <http://orcid.org/0000-0001-6831-8654>), Депутат, Валентина Василівна, Суворова, Т.О, Іванова, Олена Володимирівна and Павловець, Олександр Володимирович (2015) Intellectual development of adults in the virtual educational space [Teaching Resource]