Запис Детальніше

Врахування людського чинника при моделюванні взаємодії учасників діади «викладач – студент»

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10194/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10194
 
Title Врахування людського чинника при моделюванні взаємодії учасників діади «викладач – студент»
Human factor considering while modeling interaction between dyad members “teacher – student”
 
Creator Камишин, Володимир Вікторович
 
Subject 004 Computer science and technology. Computing. Data processing
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.09 Organization of instruction
 
Description Враховуючи очікувані позитиви від приєднання національної освітянської системи до Болонських домовленостей, взаємодія учасників «конфлікту» в діаді «викладач – студент» розглядається з позицій теорії ігор як математичної теорії конфліктних ситуацій. Введено шістнадцять характеристик-диференціацій прояву особистої харизми викладача та шістнадцять характеристик-диференціацій ставлення до навчання студентів та ступеня їх академічної обдарованості. Отримано матрицю взаємодії учасників діади розмірністю 16×16, в якій результат досліджуваної взаємодії оцінюється учасниками навчально-виховного процессу (викладачами, студентами) за допомогою 9-бальної шкали стенайнів. Матриця розв’язується за допомогою методів теорії ігор. Лише за думками тих, хто навчається, встановлено, що якщо студент талановитий, старанний, відвідує заняття, то він отримує щонайменше 8 стенайнів у викладача з бюрократичним стилем керівництва і з тенденцією до занижування оцінок. Якщо студент має високі здібності до навчання, старанний, відвідує заняття, то у найвимогливішого викладача він отримує оцінку – 7,1 стенайнів. Студент з середнім рівнем здібностей за умов, що він відвідує заняття і вчиться старанно, отримує оцінки у діапазоні 5,2–7,8 стенайнів. Якщо ж студент, який має здібності нижче середнього, проте старається, відвідує заняття, то він може отримати максимальний бал у викладача з анархічним стилем керівництва, схильного завищувати оцінки – 5,1 стенайн. Побудована трьохвимірна номограма, що дає наочне уявлення про оптимальні результати взаємодії учасників діади «викладач – студент».
Considering expected positive points from joining of national education system to Bologna agreement, the interaction between members “of conflict” in dyad “teacher – student” is analyzed from the position of Theory of the Game -the mathematical theory that analyses conflict situation. Sixteen characteristics had been inducted :differentiations of personal teacher’s charisma demonstration and sixteen characteristics – differentiations of student’s attitude to studying and their academic giftedness level. The matrix 16×16 of interaction between member’s of dyad had been achieved. The result of investigated interaction had been estimated by participants of teaching and behaving process (by teachers and students) using 9 point scale stanines. The matrix had been solved according to The Theory of Games. According to the students’ thoughts we stated the following definitions: if student is talented, laborious, attends classes carefully he may get at least 8 stanines in case if his teacher’s style is bureaucratic and has the tendency to underscore marks. If student has high education skills, laborious, attends classes carefully he may get mark – 7.1 stanines in case if the teacher is very demanding. Student with the middle level of skills but attends classes carefully may get the marks within the range 5.2–7.8 stanines. The developed third-dimensional bunch graph shows the descriptive model of optimal results of interaction of dyad “teacher – student” members.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
 
Date 2014-05
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10194/1/%D0%9A%D0%B0%D0%BC%D0%B8%D1%88%D0%B8%D0%BD_05-2014.pdf
Камишин, Володимир Вікторович (2014) Human factor considering while modeling interaction between dyad members “teacher – student” Освіта та розвиток обдарованої особистості, 5 (24). pp. 40-46. ISSN 2309 ‑3935