Запис Детальніше

Критичне мислення як чинник розвитку обдарованості людини в сучасних соціокультурних трансформаціях

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10202/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10202
 
Title Критичне мислення як чинник розвитку обдарованості людини в сучасних соціокультурних трансформаціях
Critical thinking as the factor of development of human giftedness in modern social and cultural transformations
 
Creator Твердовська, О.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
376.5 Виховання та освіта обдарованих дітей, вундеркіндів.
 
Description У статті досліджується критична раціональна сутність людини як його основоположна здатність, обов'язкова складова формування обдарованості в динамічному світі. Обдарованість неможлива без високої пізнавальної активності, вміння умоглядно моделювати реальність, потужного уяви, творчого осяяння, можливості на раціональному рівні продукувати різні образи і оперувати ними. Сучасний контент феномена мислення з необхідністю апелює до критичності - тобто здатності особистості долати в собі схильність до однозначно-догматическому сприйняттю світу, умінню аналізувати ту чи іншу проблему з різних сторін, користуватися інформацією з багатьох джерел, відокремлюючи об'єктивний факт від суб'єктивної думки про нього, логічне умова від усякого упередження, припущення, забобони. Така модель критичного бачення дійсності є, насамперед, конструктивною, адже виробляє деяку універсальне раціональне побудова, використовуючи яке, людина може успішно жити і діяти.
In the present article explores the critical rational essence of man as its fundamental ability, a mandatory component of forming of giftedness in a dynamic world. Talent is impossible without high cognitive activity, the ability to simulate reality speculative, powerful imagination, creative insight, on a rational level capabilities to produce and manipulate various images. The modern content of phenomenon thinking with the necessity appeals to criticality – the individual's ability to overcome a tendency to uniquely-dogmatic view of the world, the ability to analyze a particular problem from different angles, using information from many sources, separating the objective fact of the subjective opinions of him, logical condition of any biases, assumptions, superstitions. Such a model is critical vision of reality is primarily constructive, because produces a universal rational construction, using which people can successfully live and act.
В статье исследуется критическая рациональная сущность человека как его основополагающая способность, обязательная составляющая формирования одаренности в динамичном мире познавательной активности, умения умозрительно моделировать реальность, мощного воображения, творческого озарения, возможности на рациональном уровне продуцировать различные образы и оперировать ими. Современный контент феномена мышления с необходимостью апеллирует к критичности – то есть способности личности преодолевать в себе склонность к однозначно-догматическому восприятию мира, умению анализировать ту или иную проблему с разных сторон, пользоваться информацией из многих источников, отделяя объективный факт от субъективного мнения о нем, логическое условие от всякого предубеждения, предположения, суеверия. Такая модель критического видения действительности является, прежде всего, конструктивной, ведь производит некоторое универсальное рациональное построение, используя которое, человек может успешно жить и действовать.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України

 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10202/1/%D0%A2%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_07-2014.pdf
Твердовська, О.В. (2014) Critical thinking as the factor of development of human giftedness in modern social and cultural transformations Education and Development of Gifted personality, 7 (26). pp. 19-22. ISSN 2309‑3935