Запис Детальніше

Орієнтовно-розвивальна програма «Сходинки до професії» у виборі й реалізації професійної кар’єри

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10212/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10212
 
Title Орієнтовно-розвивальна програма «Сходинки до професії» у виборі й реалізації професійної кар’єри
Approximate-training program «Steps by to profession» of choice and realization of profession career
 
Creator Злочевська, Л.С.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Кардинальні зміни соціокультурної структури, кризові явища в економічній, політичній та духовно-етичній сферах сучасного суспільства ініціювали зміни у свідомості, світогляді, ціннісних орієнтаціях, мотивації і поведінці людей. Навчання, виховання, самовиховання, соціалізація - єдиний процес, який розвиває особистість учнівської молоді, адаптує її до змін і реалій сучасного життя та стає найбільш ефективним за умов, що в ідеологію цього процесу закладені ідеї свободи вибору, особистісної гідності, толерантності і взаємної відповідальності. У навчально-виховному процесі набувають актуальності проблеми вибору й реалізації професійної кар’єри учнівської молоді. Проектування професійної кар’єри учнівської молоді як система здійснення підготовки її до свідомої професійної самореалізації через їх професійне самовизначення спрямована на індивідуальний саморозвиток кожного суб’єкта навчально-виховного процесу, підвищення його творчого потенціалу. Використовуючи ефективні педагогічні технології, інноваційна освіта сприяє розвитку та саморозвитку майбутніх молодих фахівців; вона допомагає їм у професійному самовизначенні, а в подальшому – вибору та проектуванні професійної кар’єри, напрацюванні якостей конкурентоспроможності, професійної і соціальної мобільності та мотивує до постійного самовдосконалення. З огляду на ці проблеми, у статті розглянуто сучасні інноваційні педагогічні технології, які можна ефективно використовувати у процесі вибору і реалізації професійної кар’єри учнівської молоді. Представлено авторську орієнтовно-розвивальну програму «Сходинки до професії», спрямовану на допомогу учнівській молоді в активізації процесів особистісного, життєвого і професійного самовизначення та допомагає сформувати свідоме ставлення до свого професійного майбутнього в сучасних умовах ринку праці. Узагальнено і розглянуто результати впровадження Програми в навчально-виховний процес ПТНЗ і ЗОНЗ.
Кардинальные изменения социокультурной структуры, кризисные явления в экономической, политической и духовно этической сферах современного общества были инициирующими изменения в сознании, мировоззрении, ценностных ориентациях, мотивации и поведении людей. Учеба, воспитание, самовоспитание, социализация - единственный процесс, который развивает личность ученической молодежи, адаптирует ее к изменениям и реалиям современной жизни, и становится наиболее эффективным при условиях, что в идеологию этого процесса заложены идеи свободы выбора, личностного достоинства, толерантности и взаимной ответственности. В учебно-воспитательном процессе приобретают актуальность проблемы выбора и реализации профессиональной карьеры ученической молодежи. Проектирование профессиональной карьеры ученической молодежи как система осуществления подготовки ее к сознательной профессиональной самореализации через их профессиональное самоопределение направлена на индивидуальное саморазвитие каждого субъекта учебно-воспитательного процесса, повышения его творческого потенциала. Используя эффективные педагогические технологии, инновационное образование содействует развитию и саморазвитию будущих молодых специалистов; она помогает им в профессиональном самоопределении, а в дальнейшем – в выборе и проектировании профессиональной карьеры, наработке качеств конкурентоспособности, профессиональной и социальной мобильности и мотивирует к постоянному самоусовершенствованию. Учитывая эти проблемы, в статье рассмотрены современные инновационные педагогические технологии, которые можно эффективно использовать в процессе выбора и реализации профессиональной карьеры ученической молодежи. Представлена авторская ориентировочно-развивающая программа «Ступеньки к профессии», которая направлена на помощь ученической молодежи активизировать процессы личностного, жизненного и профессионального самоопределения и сформировать сознательное отношение к своему профессиональному будущему в современных условиях рынка труда. Обобщенно и рассмотрены результаты внедрения Программы в учебно-воспитательный процесс ПТНЗ и ЗОНЗ.
Cardinal changes of социокультурной structure, crisis phenomena, are in economic, political and spiritually by ethics spheres of modern society changes were initiator in consciousness, world view, valued orientations, motivation and conduct of people. Studies, education, self-education, socialization is the unique process, which develops personality of student's young people, adapts it to the changes and realities of modern life, and becomes most effective on conditions that the ideas of freedom of choice, personality dignity, tolerance and mutual responsibility are stopped up in ideology of this process. In a educational work process acquire actuality of problem of choice and realization of professional career of student's young people. Planning of professional career of student's young people, as system of realization of preparation of it to conscious professional self-realization through their professional self-determination, directed on individual саморазвитие of every subject of учебно-воспитательного process, increases of his creative potential. Utillizing effective pedagogical technologies, innovative education assists development and development of future young specialists; it helps them in professional self-determination, and in future, to the choice and planning of professional career, work of qualities of competitiveness, to professional and social mobility and explains to permanent self-perfection. Taking into account these problems modern innovative pedagogical technologies which can be effectively utillized in the process of choice and realization of professional career of student's young people are considered in the article. The author orientation developing program «Steps by to profession», which is directed for help to activate the processes of personality, vital and professional self-determination student's young people and form conscious attitude toward the professional future in the modern terms of labour-market, is presented. Generalized and the results of introduction of Program are considered in the subject development process of PTNZ and ZONZ.
 
Publisher Інститут професійно-технічної освіти НАПН України
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10212/1/%D0%A3%D0%94%D0%9A%20377.pdf
Злочевська, Л.С. (2015) Approximate-training program «Steps by to profession» of choice and realization of profession career Модернізація професійної освіти і навчання: проблеми, пошуки і перспективи (6). pp. 117-130.