Запис Детальніше

Методологія у проекції педагогічних досліджень

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10271/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10271
 
Title Методологія у проекції педагогічних досліджень
Methodology for Projection of Pedagogical Researches
Методология в проекции педагогических исследований
 
Creator Литвин, А.В.
 
Subject 001.8 Methodology
001.89 Organization of science and scientific work
37.02 General questions of didactics and method
 
Description У статті проаналізовано методологічні основи науково-педагогічного пошуку, виявлено основні рівні методології педагогічних досліджень, визначено особливості відповідних процедур наукового пізнання. Методологія – це не механічне поєднання методів, прийомів, методик пізнання тощо, а логічно впорядкована система взаємозв'язку і взаємодії феноменів, що її формують. Методологію автор розглядає як єдине вчення про організацію діяльності, яке передбачає розподіл методів наукового пізнання на п'ять основних рівнів: філософські, загальнонаукові, конкретно-наукові, дисциплінарні, міждисциплінарні. Питання методології психолого-педагогічних досліджень, на думку автора, необхідно розглядати в руслі філософських основ методології наукового пізнання. Методологія педагогіки – це наука про принципи і структуру педагогічної теорії, принципи, підходи і способи конструювання та використання методів навчання, виховання та організації системи освіти, створення концепцій удосконалення освітньої дійсності, а також пошуку педагогічних знань, обґрунтування досліджень, механізмів і методів оцінювання якості отриманих результатів.
The author analyses methodological requirements for pedagogical researches, leading methodological approaches of pedagogy development and the levels and specificity of the procedures of scientific cognition. Methodology is not a mechanical combination of methods and techniques of knowledge and so on, but a logically ordered system of relationships and interaction of phenomena that shape it. The author considers methodology as a doctrine of the activities’ organization which envisages the distribution of scientific knowledge methods into five main levels: philosophical, general scientific, concrete scientific, disciplinary, interdisciplinary ones. Methodological issues of psychological and educational research, in the author’s opinion, should be considered according to the philosophical foundations of the methodology of scientific cognition. The methodology of pedagogy is a science of the principles and structure of educational theory, principles, approaches and methods of construction and the use of methods of training and the education system organization, of the creation of the concepts of the educational reality improving, as well as the search of pedagogical knowledge, research studies, tools and methods to assess the quality of the received results.
В статье проанализированы методологические основы научно-педагогического поиска, выявлены основные уровни методологии педагогических исследований, определены особенности соответствующих процедур научного познания. Методология – это не механическое сочетание методов, приемов, методик познания и т. д., а логически упорядоченная система взаимосвязи и взаимодействия феноменов, которые ее формируют. Методологию автор рассматривает как единое учение об организации деятельности, которое предусматривает распределение методов научного познания на пять основных уровней: философские, общенаучные, конкретно-научные, дисциплинарные, междисциплинарные. Вопросы методологии психолого-педагогических исследований, по мнению автора, необходимо рассматривать в русле философских основ методологии научного познания. Методология педагогики – это наука о принципах и структуре педагогической теории, принципах, подходах и способах конструирования и использования методов обучения, воспитания и организации системы образования, создания концепций совершенствования образовательной действительности, а также поиска педагогических знаний, обоснования исследований, механизмов и методов оценки качества полученных результатов.
 
Publisher Національний університет "Львівська політехніка"
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10271/1/%D0%A1%D1%82_%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%B2%D0%B8%D0%BD_%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%BB_%D1%83%D0%BA%D1%80.pdf
Литвин, А.В. (2014) Methodology for Projection of Pedagogical Researches Педагогіка і психологія професійної освіти, 5. pp. 20-35. ISSN 2218-5186