Запис Детальніше

Досвід підтримки та розвитку обдарованих дітей у Сполучених Штатах Америки

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10283/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10283
 
Title Досвід підтримки та розвитку обдарованих дітей у Сполучених Штатах Америки
Experience supporting and developing of gifted children in the United States
 
Creator Гальченко, Максим Сергійович
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.5 Виховання та освіта обдарованих дітей, вундеркіндів.
 
Description У статті автор знайомить читачів з педагогічною діяльністю з обдарованими дітьми в Сполучених Штатах Америки. Показує співпраця навчальних закладів з організаціями різних напрямків і сфер діяльності, а також описує результат відомих дослідників проведення їх наукових досліджень з виявлення дитячої обдарованості.
The author introduces readers to the teaching activities with gifted children in the United States. The author shows the
cooperation of educational institutions with organizations of different areas and activities, as well as describes the result of well-known researchers conduct their research on the identification of giftedness in children.
В статье автор знакомит читателей с педагогической деятельностью с одаренными детьми в Соединенных Штатах Америки. Показывает сотрудничество учебных заведений с организациями разных направлений и сфер деятельности, а также описывает результат известных исследователей проведения их научных исследований по выявлению детской одаренности.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України

 
Date 2015-03
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10283/1/%D0%93%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_03_2015.pdf
Гальченко, Максим Сергійович (2015) Experience supporting and developing of gifted children in the United States Education and Development of Gifted personality, 3 (34). pp. 77-81. ISSN 2309 ‑3935