Запис Детальніше

Соціальне партнерство школи і сім'ї: переосмислення проблем і перспектив

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10290/
 
Title Соціальне партнерство школи і сім'ї: переосмислення проблем і перспектив
Social partnership schools and families: rethinking the problems and prospects
 
Creator Кириченко, В. І.
Ковганич, Г. Г.
 
Subject 37.07 Management aspects of educational institutions
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Одним із пріоритетних завдань державної освітньої політики є посилення ролі сім'ї у вихованні дітей, розширення можливостей впливу родин учнів на навчально-виховний процес, забезпечення домінуючої відповідальності інституту сім'ї за освіту та виховання дітей. Отже, на часі створення у кожній школі програми соціального партнерства з сім'єю. Її реалізація має передбачати не розрізнені акції, а скоординовані дії школи і сім'ї, основна увага яких має спрямовуватися на виховання дитини як суб'єкта власного життя, спроможного робити усвідомлений вибір.
One of the priorities of public education policy is to strengthen the role of the family in the education of children, empowerment of families influence students on the educational process, ensuring the dominant responsibility of the family for the education and upbringing of children. So, time for creation in each school programs of social partnership with the family. Its implementation should include not isolated actions, and coordinated action of school and family, the focus of which should be directed to the education of the child as a subject of his own life, capable of making an informed choice.
 
Publisher ПРЕСС АЛЬЯНС
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10290/1/partnerstvo.pdf
- Кириченко, В. І. and Ковганич, Г. Г. (2015) Social partnership schools and families: rethinking the problems and prospects Довідник директора школи, 5 (6). pp. 28-34.