Запис Детальніше

Характеристика ціннісних орієнтацій особистості в контексті професійного самовизначення обдарованих старшокласників

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10363/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10363
 
Title Характеристика ціннісних орієнтацій особистості в контексті професійного самовизначення обдарованих старшокласників
Characteristics of valuable orientations of personality in the context of professional self-determination gifted high school students
 
Creator Мельник, Марина Юріївна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Стаття присвячена проблемі ціннісних орієнтацій обдарованих старшокласників у ситуації вибору професії. Проаналізовано особливості професійного самовизначення обдарованих старшокласників, ціннісних орієнтацій. Описано функції і компоненти ціннісних орієнтацій в ситуації професійного самовизначення.
The article is devoted to the problem of value orientations of gifted high school students in a situation of choice of
profession. Features of professional self-gifted high school students, value orientation were analyzed. Function and
components of value orientations in a situation of professional self-determination are described.
Статья посвящена проблеме ценностных ориентаций одарённых старшеклассников в ситуации выбора профессии. Проанализированы особенности профессионального самоопределения одарённых старшеклассников, ценностных ориентаций. Описаны функции и компоненты ценностных ориентаций в ситуации профессионального самоопределения.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
 
Date 2013-09
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10363/1/%D0%9C%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%BA.pdf
Мельник, Марина Юріївна (2013) Characteristics of valuable orientations of personality in the context of professional self-determination gifted high school students Education and Development of Gifted personality, 8-9 (15-16). pp. 33-37. ISSN 2309-3935