Запис Детальніше

Схильність до дослідницької діяльності: семантична значущість та зміст поняття

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10373/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10373
 
Title Схильність до дослідницької діяльності: семантична значущість та зміст поняття
Students` disposition towards research activity. Semantic meaning and the concept matter
 
Creator Сіпко, Кирило Володимирович
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
 
Description У статті розкривається семантичне значення поняття «схильність до дослідницької діяльності», наводяться думки видатних вчених щодо педагогічного змісту поняття «схильність», в цілому, і «схильність до дослідницької діяльності», зокрема.
The article deals with the semantic meaning of a concept «predisposition to research activity». Some opinions of prominent scientists on the pedagogical meaning of «predisposition» in general and «inclination to research» in particular are mentioned here.
В статье раскрывается семантическое значение понятия «склонность к исследовательской деятельности», приводятся мнения выдающихся ученых относительно педагогического содержания понятия «склонность», в целом, и «склонность к исследовательской деятельности», в частности.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
 
Date 2013-09
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10373/1/%D0%A1%D0%B8%D0%BF%D0%BA%D0%BE.pdf
Сіпко, Кирило Володимирович (2013) Students` disposition towards research activity. Semantic meaning and the concept matter Education and Development of Gifted personality, 8-9 (15-16). pp. 64-66. ISSN 2309-3935