Запис Детальніше

Розвиток особистісно-професійних якостей учнів ПТНЗ: компетентнісний аспект

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10403/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10403
 
Title Розвиток особистісно-професійних якостей учнів ПТНЗ: компетентнісний аспект
The development of personal and professional qualities of students of vocational schools: competency aspect
 
Creator Вінник, Н.Д.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У посібнику наведено теоретичне узагальнення та експериментальне вирішення проблеми розвитку особистісно-професійних якостей учнів професійно-технічних навчальних закладів у процесі підготовки до діяльності. Процес підготовки до діяльності реалізується через розвиток особистісно-професійних якостей учнів, що надалі сприятиме успішному кар’єрному розвитку, самореалізації та успіху в житті. В роботі обґрунтовано особистісно-компетентнісний підхід, означено його принципи, згідно з якими особистість розглядається як носій особистісно-професійних якостей. Визначено чотири блоки провідних особистісно-професійних якостей, які є критеріями особистісно-професійного розвитку майбутнього фахівця.
Представлено програму розвитку особистісно-професійних якостей майбутнього фахівця у процесі професійної підготовки, що буде корисною керівникам, психологам, педагогічним працівникам для використання у підготовці учнів професійно-технічних навчальних закладів.
The tutorial provides theoretical synthesis and experimental solution of the problem of personal and professional skills of vocational-technical schools’ students in preparation for professional activity. The process of preparing to the activities is implemented by developing personal and professional skills of students. It helps to continue the promotion of their successful career development, self-fulfillment and success in life. The paper substantiates the personal-competence approach, defines its principles according to which the person is perceived as a carrier of personal and professional qualities. The tutorial detects four blocks of leading personal and professional qualities that are hallmarks of personal and professional development of a future specialist. It presents the program of personal and professional qualities of a future specialist development in the process of professional training and will be useful for managers, psychologists, pedagogues for to use in training of vocational schools students.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини
 
Contributor Мовчан, Анна Василівна
 
Date 2014
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10403/1/12.%20Vinnyk_Posibnyk_Rozvytok%20uchniv%20vydano.pdf
Вінник, Н.Д. (2014) The development of personal and professional qualities of students of vocational schools: competency aspect Інститут обдарованої дитини, м.Київ, Україна. ISBN 978-966-2633-12-2