Запис Детальніше

Динамічні процеси в малій групі: соціально-психологічний вимір освітнього середовища

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10495/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10495
 
Title Динамічні процеси в малій групі: соціально-психологічний вимір освітнього середовища
Динамические процессы в малой группе: социально-психологическое измерение образовательной среды
Dynamic processes in small groups: social and psychological dimension of educational environment
 
Creator Горностай, П.П.
Вознесенська, Олена Леонідівна
Грибенко, І.В.
Чорна, Л.Г.
Ніконенко, Л.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
316 Соціологія
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description Монографія присвячена актуальним питанням психології малих груп, їхній рольовій структурі та особливостям функціонування в сучасному освітньому середовищі у період трансформацій і реформування. Динаміка групових процесів розглядається в парадигмі “групового несвідомого”, що є новим підходом у галузі психології малих груп. Пропонується визначення поняття “освітнє середовище”, висвітлюються структура освітнього середовища, соціально-психологічні характеристики учнівських груп початкової, основної, старшої ланок загальноосвітньої школи, педагогічного колективу як малої групи, тренінгової групи як тимчасового колективу. Аналізуються особливості групових динамічних процесів у профільних і непрофільних класах, їхній зв’язок з виявами індивідуальної та спільної групової креативності учнів, неформальних і формальних підліткових груп, початкових класів під впливом творчої взаємодії учнів і їхніх батьків, педагогічних колективів, що зумовлює соціально-психологічний клімат в учнівських колективах. Процеси в тренінгових групах для управлінців у галузі освіти розглядаються як індикатори загального стану групових процесів у системі освіти.
Для науковців, що розробляють соціально-психологічну та дотичну до неї проблематику, викладачів соціогуманітарних дисциплін у ВНЗ педагогічного профілю та системі післядипломної освіти, шкільних психологів, практиків
у галузі психотерапії та психоло¬гічного консультування, всіх тих, хто цікавиться проблемами малих груп та міжгрупових відносин.
Монография посвящена актуальным вопросам психологии малых групп, их ролевой структуре и особенностям функционирования в современной образовательной среде в период трансформаций и реформирования. Динамика групповых процессов рассматривается в парадигме "группового бессознательного", что является новым подходом в области психологии малых групп. Предлагается определение понятия "образовательная среда", освещаются структура образовательной среды, социально-психологические характеристики ученических групп начального, основного, старшего звеньев общеобразовательной школы, педагогического коллектива как малой группы, тренинговой группы как временного коллектива. Анализируются особенности групповых динамических процессов в профильных и непрофильных классах, их связь с проявлениями индивидуальной и совместной групповой креативности учащихся, неформальных и формальных подростковых групп, начальных классов под влиянием творческого взаимодействия учеников и их родителей, педагогических коллективов, что обуславливает социально-психологический климат в ученических коллективах. Процессы в тренинговых группах для управленцев в области образования рассматриваются как индикаторы общего состояния групповых процессов в системе образования.
Для ученых, разрабатывающих социально-психологическую и касательную к ней проблематику, преподавателей социогуманитарных дисциплин в вузах педагогического профиля и системе последипломного образования, школьных психологов, практиков в области психотерапии и психологического консультирование, всех тех, кто интересуется
проблемами малых групп и межгрупповых отношений.
The book is devoted to topical issues of psychology of small groups, their role structure and functioning features in today's educational environment in the period of transformation and reform. The dynamics of group processes seen in the paradigm of "group unconscious " which is a new approach in psychology of small groups. There are proposed definition of "educational environment", highlights the structure of the educational environment, social psychological characteristics of student groups, primary, basic, senior secondary school units, the teaching staff as a small group, the training group as temporary group. The features of group dynamic processes in core and non-core classes, their relationship with expressions of individual creativity and collaboration group of students, formal and informal teenage groups, primary school under the influence of the creative interaction between students and their parents, teaching staff, which leads to social and psychological climate in student groups. Processes in group training for managers in education are seen as indicators of the general state of group processes in the education system.
For scientists who develop the social psychological and related problems, teachers humanities disciplines in pedagogical universities and post-graduate education, school psychologists, practitioners
in the field of psychotherapy and psyhological consulting, all those interested
problems of small groups and intergroup relations.
 
Publisher Імекс ЛТД
 
Date 2013
 
Type Monograph
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10495/2/monGorn2013DinProys.pdf
Горностай, П.П. and Вознесенська, Олена Леонідівна and Грибенко, І.В. and Чорна, Л.Г. and Ніконенко, Л.В. (2013) Dynamic processes in small groups: social and psychological dimension of educational environment Project Report. Імекс ЛТД, м.Кіровоград, Україна.