Запис Детальніше

Питання індивідуалізації шкільного навчально-виховного процесу у діяльності Українського Науково-дослідного інституту дефектології (1948-1954 рр.)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10503/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10503
 
Title Питання індивідуалізації шкільного навчально-виховного процесу у діяльності Українського Науково-дослідного інституту дефектології (1948-1954 рр.)
Вопрос индивидуализации школьного учебно-воспитательного процесса в деятельности Украинского Научно-исследовательского института дефектологии (1948-1954 гг.)
Questions individualization school educational process in the activities of Ukrainian Research Institute of Defectology (1948-1954 biennium).
 
Creator Дічек, Наталія Петрівна
 
Subject 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
93/94 History
 
Description Стаття є продовження висвітлення на основі аналізу знайдених використаних уперше архівних і маловідомих матеріалів внеску (1944-1954 рр.) Науково-дослідного інституту дефектології Міністерства освіти УРСР у розбудову шкіл для дітей з особливими потребами протягом другого етапу другого періоду діяльності - 1948-1954 рр. Увагу зосереджено на встановленні здобутків співробітників Інституту в контексті забезпечення індивідуалізації навчально-виховного процесу у різних типах спеціальних шкіл. Проаналізовано тематику і наукову продукцію співробітників установи (навчальні програми, підручники, методичні розробки), їхній вплив на поглиблення диференційованого підходу до дітей з вадами психофізичного розвитку у визначенні глибини вад, доцільних методів навчально-виховної роботи, змісту освіти таких дітей, шляхів їхньої професійної підготовки. З'ясовано позитивні напрацювання установи - надання співробітниками Інституту під час численних відряджень до спецшкіл України необхідної методичної і практичної допомоги вчителям і вихователям, більшість з яких на той час не мали спеціальної дефектологічної підготовки; вивчення і поширення кращого педагогічного досвіду. До недоліків діяльності Інституту віднесено відсутність фундаментального вивчення специфіки розвитку дітей з особливими потребами, експериментальних психолого-педагогічних досліджень.
Статья является продолжением освещения на основе анализа найденных использованных впервые архивных и малоизвестных материалов взноса (1944-1954 гг.) Научно-исследовательского института дефектологии Министерства образования УССР в развитие школ для детей с особыми потребностями в течение второго этапа второго периода деятельности - 1948-1954 гг. Внимание сосредоточено на установлении достижений сотрудников Института в контексте обеспечения индивидуализации учебно-воспитательного процесса в различных типах специальных школ. Проанализированы тематику и научную продукцию сотрудников учреждения (учебные программы, учебники, методические разработки), их влияние на углубление дифференцированного подхода к детям с недостатками психофизического развития в определении глубины недостатков, целесообразных методов учебно-воспитательной работы, содержания образования таких детей, путей их профессиональной подготовки . Выяснено позитивные наработки учреждения - предоставление сотрудниками Института во время многочисленных командировок в спецшколы Украины необходимой методической и практической помощи учителям и воспитателям, большинство из которых в то время не имели специальной дефектологической подготовки; изучение и распространение лучшего педагогического опыта. К недостаткам деятельности Института отнесено отсутствие фундаментального изучения специфики развития детей с особыми потребностями, экспериментальных психолого-педагогических исследований.
The article is a continuation of lighting based on the analysis found first used archival material and unknown contribution (1944-1954 gg.) Research Institute of Defectology of the USSR in the Ministry of Education building schools for children with special needs during the second stage of the second period - 1948-1954 biennium. Attention is focused on establishing the achievements of the Institute in the context of the individualization of the educational process in different types of special schools. Analysis of themes and scientific production staff of the institution (curricula, textbooks, methodological developments), their impact on the deepening of differentiated approach to children with mental and physical development in determining the depth of defects, appropriate methods of educational work, educational content such children, by their training . It is found positive experience agency - providing the Institute during numerous trips to special schools Ukraine needed methodical and practical help to teachers and educators, most of which at the time had no special training mental retardation; study and dissemination of best teaching practices. The disadvantages of the Institute include the lack of specific fundamental study of children with special needs, experimental psychological and educational research.
 
Publisher Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10503/1/%D0%9D.%D0%9F....15.pdf
Дічек, Наталія Петрівна (2015) Questions individualization school educational process in the activities of Ukrainian Research Institute of Defectology (1948-1954 biennium). Historical-pedagogical almanac, 1 (20). pp. 85-96. ISSN 2307-4833