Запис Детальніше

Практична реалізація технології контекстного навчання у професійній підготовці майбутніх кваліфікованих робітників

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10517/
http://www.tmpe.profua.info/images/docs/7/15herlyand.pdf
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10517
 
Title Практична реалізація технології контекстного навчання у професійній підготовці майбутніх кваліфікованих робітників
Практическая реализация технологии контекстного обучения в профессиональной подготовке будущих квалифицированных рабочих
The practical implementation of technology in the context of training professional training of future skilled workers
 
Creator Герлянд, Т.М.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У пропонованій статті розглядається питання практичної
реалізації технології контекстного навчання у професійній підготовці майбутніх кваліфікованих робітників. Визначено основну мету контекстного навчання, яка виявляється у
формуванні в межах загальної діяльності учня професійно-технічного навчального закладу його цілісної, внутрішньо вмотивованої професійної діяльності як майбутнього фахівця. Помічено, що технологія контекстного навчання має витоки з двох джерел: змісту досліджуваних наук і змісту майбутньої професійної діяльності, представленої у вигляді моделі діяльності фахівця – його функцій, проблем, завдань, ключових компетентностей особистості.
Проаналізовано структурні форми технології контекстного навчання. З’ясовано, що у відповідності з цими формами можна реалізувати його три моделі. Зокрема, моделі першого типу включають систему завдань, які передбачають роботу з текстом і переробку знакової інформації. У моделях другого типу навчальні завдання будуть виходити за межі знакової
інформації та співвідноситися з майбутньою професійною діяльністю. Моделі третього типу демонструють виконання навчальних завдань у спільних, колективних формах.
Також у статті пропонується схема покрокової реалізації технології контекстного навчання у закладах професійно-технічної освіти, яка охоплює етапи аналізу проблеми, проектування, планування, реалізації та оцінювання.
В представленной статье рассматривается вопрос
практической реализации технологии контекстного обучения в профессиональной подготовке будущих квалифицированных рабочих. Определена основная цель контекстного обучения, которое проявляется в формировании в рамках общей деятельности ученика профессионально-технического учебного заведения его целостной, внутренне мотивированной профессиональной деятельности как будущего специалиста. Замечено, что технология контекстного обучения имеет начало из двух источников: содержания изучаемых наук и содержания будущей
профессиональной деятельности, представленной в виде модели
деятельности специалиста – его функций, проблем, задач, ключевых компетенций личности.
Проанализированы структурные формы технологии контекстного обучения. Установлено, что в соответствии с этими формами можно реализовать его три модели. В частности, модели первого типа включают систему заданий, предполагающих работу с текстом и переработку знаковой информации. В моделях второго типа упражнения будут выходить за пределы знаковой информации и соотноситься с будущей профессиональной деятельностью. Модели третьего типа демонстрируют выполнения учебных задач в совместных, коллективных формах.
Также в статье предлагается схема пошаговой реализации технологии контекстного обучения в учреждениях профессионально-технического образования, которая охватывает этапы анализа проблемы, проектирования, планирования, реализации, оценки.
Ключевые слова: контекст, технология, проектирование, знаковая система, профессиональная подготовка.
This article examines the practical implementation of technology in the context of training professional training of future skilled workers.
It identifies the main purpose of the context of learning, which is manifested in the formation of educational activity within the student of vocational educational institution of its integrated internally motivated professional activity as a future professional. It is noted that the context of learning technology has origins from two sources: the content of the studied Sciences and content of future professional activity, presented in the form of expert business model - its functions, problems, challenges, key competencies.
We analyzed the structural forms of contextual learning technology; found that in accordance with these forms can be realized three models of education. In particular, the model of the first type includes a system of tasks that involve working with text processing and character information. The models of the second type of exercises will go beyond the landmark information and relate to future professional activity. Models demonstrate the performance of third type of learning tasks in the joint, collective forms.
The article also proposed scheme step by step implementation of the technology in the context of training institutions of vocational education, which covers the stages of problem analysis, design, planning, implementation and evaluation.
Key words: context, technology, engineering, sign system, training.
 
Publisher Інститут професійно-технічної освіти НАПН України
 
Date 2015-09
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10517/2/15herlyand.pdf
Герлянд, Т.М. (2015) The practical implementation of technology in the context of training professional training of future skilled workers Теорія і методика професійної освіти. Електронне фахове видання., 7.