Запис Детальніше

The use of cloud computing in blended learning of informatics by engineering students

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10520/
http://pedpsy.nobel-univer.edu.ua/images/stories/Files/2015/36.pdf
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10520
 
Title The use of cloud computing in blended learning of informatics by engineering students
Використання хмарних технологій у комбінованому навчанні інформатики студентів інженерних спеціальностей
Использование облачных технологий в комбинированном обучении информатики студентов инженерных специальностей
 
Creator Стрюк, А.М.
Рассовицька, М.В.
 
Subject 004.4 Software
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The purpose of this research is to develop the model of usage Google Apps in the blended learning of informatics of engineering students. Goals: to determine the modern requirements for teaching informatics engineering students; to prove the feasibility of using cloud technology in teaching informatics of future engineers; to select the cloud tools the most appropriate to informatics’ curriculum; to develop the model of usage Google Apps in the blended learning of informatics of engineering students. Object: learning of informatics of engineering students. Subject: the use of Google Apps in the blended learning of informatics of engineering students. The research is justified choice Google Apps as a leading system-based cloud oriented learning in the blended learning of informatics of engineering students, the model of usage Google Apps in the blended learning of informatics of engineering students was built.
Метою цього дослідження є розробка моделі використання Google Apps у комбінованому навчанні інформатики студентів інженерних спеціальностей. Завдання дослідження: визначити сучасні вимоги до навчання інформатики студентів інженерних спеціальностей; обґрунтувати доцільність використання хмарних технологій у навчанні інформатики майбутніх інженерів; обрати хмарні засоби, що найбільш відповідають програмі навчання інформатики; розробити модель використання хмарних засобів у комбінованому навчанні інформатики студентів інженерних спеціальностей. Об’єкт дослідження: навчання інформатики студентів інженерних спеціальностей. Предмет дослідження: використання Google Apps у комбінованому навчанні інформатики студентів інженерних спеціальностей. У результаті дослідження обґрунтова-но вибір Google Apps як провідного та системотвірного хмаро орієнтованого засобу навчання інформатики майбутніх інженерів, побудовано модель використання Google Apps у комбінованому навчанні інформатики студентів інженерних спеціальностей.
Целью этого исследования является разработка модели использования Google Apps в комбинированном обучении информатики студентов инженерных специальностей. Задачи исследования: определить современные требования к обучению информатике студентов инженерных специальностей; обосновать целесообразность использования облачных технологий в обучении информатике будущих инженеров; выбрать облачные средства, наиболее соответствующие программе обучения информатике; разработать модель использования облачных средств в комбинированном обучении информатике студентов инженерных специальностей. Объект исследования: обучение информатике студентов инженерных специальностей. Предмет исследования: использование Google Apps в комбинированном обучении информатике сту-дентов инженерных специальностей. В результате исследования обоснован выбор Google Apps как ведущего и системообразующего облачно ориентированного средства обучения информатике будущих инженеров, построена модель использования Google Apps в комбинированном обучении информатике студентов инженерных специальностей.
 
Publisher Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля

 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10520/1/12342.pdf
Стрюк, А.М. and Рассовицька, М.В. (2015) The use of cloud computing in blended learning of informatics by engineering students Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія», 1 (9). pp. 221-226. ISSN 2222-5501