Запис Детальніше

Методологія визначення основних видів компетентності випускника професійно-технічної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10570/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10570
 
Title Методологія визначення основних видів компетентності випускника професійно-технічної освіти
Methodology of the definition of the main types of professional competence of the professional-technical education graduate
 
Creator Ягупов, Василь Васильович
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті проаналізовано основні методологічні вимоги компетеністного підходу в професійній освіті, особлива увага приділено на вимоги цього підходу до професійної підготовки майбутніх фахівців. Виокремлено основні види компетентності: ключові, професійні і спеціальні.
The article analyzes the main methodological requirements of the competence approach in professional education. It particularly focuses on the requirement of this approach to the professional training of the would-be specialists. It identifies the main types of competence – key, professional and special.
 
Publisher Національна академія Державної прикордонної служби України імені Б. Хмельницького
 
Date 2011-11
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10570/1/%D0%A5%D0%BC%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9.pdf
Ягупов, Василь Васильович (2011) Methodology of the definition of the main types of professional competence of the professional-technical education graduate Освітньо-наукове забезпечення діяльності правоохоронних органів і військових формувань України. pp. 373-376.