Запис Детальніше

Оцінювання ІК-компетентності учнів у школах Великої Британії

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10721/
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1297/962
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10721
 
Title Оцінювання ІК-компетентності учнів у школах Великої Британії
Assessment of pupils’ IT-competence in Great Britain schools
 
Creator Малицька, І.Д.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті висвітлюються підходи до оцінювання ІК-компетентності учнів шкіл Великої Британії в період упровадження освітньої реформи. Основним критерієм щодо проведення оцінювання навчальних досягнень учнів з Комп’ютингу є цілі і завдання, окреслені навчальними програмами, які повинні повіністю відповідати Національному курикулуму. У процесі оцінювання ІК-компетентності використовуються розроблені навчальні середовища Makewaves, Khan Academy, Scratch, Kodu, інструменти Open Badges, платформа OCR — MOOC, блоги, сайти учнів, проектна діяльність, у якій вони беруть участь. Наголошується, що у процесі вдосконалення оцінювання навчальних досягнень учнів беруть участь різні освітні структури й інституції.
In the article the approaches to the assessment of pupils’ IT-competence in Great Britain school during the implementation of educational reform are hihglighted. The main criteria for the assessment of pupils’ educational achievements on Computing are the goals and objectives outlined by learning programs, which must meet National Curriculum. When assessing IT-competence there are used learning environments Makewaves, Khan Academy, Scratch, Kodu, Open Badges tools, platform OCR - MOOC, pupils’ blogs and websites, their activity in projects. It is noted that for the improvement of assessment process there are involved different educational structures and institutions that are related to information technologies.
 
Publisher Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України
 
Date 2015-10
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10721/1/1297-4908-1-PB.pdf
Малицька, І.Д. (2015) Assessment of pupils’ IT-competence in Great Britain schools Інформаційні технології і засоби навчання, 5 (49). pp. 89-105. ISSN 2076-8184