Запис Детальніше

Методи оцінювання інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів (досвід Естонії)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10734/
http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/9#.VjiNu6sXGQE
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10734
 
Title Методи оцінювання інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів (досвід Естонії)
Assessment methods of teachers’ information and communication competence (Estonia experience)
 
Creator Сороко, Н.В.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті розглядаються методиоцінювання інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів загальноосвітніх навчальнихзакладів у контексті вивчення позитивного досвіду країн Європейського Союзу, зокрема Естонії. Розглядаються
пропозиції естонських науковців щодо здійснення адекватного оцінювання ІК-компетентності вчителів із використанням таких методів оцінювання як тестування,анкетування та вирішення завдань за сценаріями.
The article discussed approaches to evaluation of teachers information and communication competence by using ICT in the context of the research the positive experience of the European Union (EU), for example in Estonia. There are considered Estonian researchers proposals to assessment methods of teachers information and communication competency.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Date 2015-08-20
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10734/1/9-9-1-PB.pdf
Сороко, Н.В. (2015) Assessment methods of teachers’ information and communication competence (Estonia experience) International scientific conference “Open educational e-environment of modern University”. pp. 83-90.