Запис Детальніше

Методологічні засади професійного розвитку особистості фахівця

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10784/
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10784
 
Title Методологічні засади професійного розвитку особистості фахівця
Methodological bases for the specialist’s personality professional development
 
Creator Ягупов, Василь Васильович
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Охарактеризовано основні методологічні підходи до обґрунтування професійного розвитку особистості фахівця, пріоритет надано суб’єктно-діяльнісному підходу, який водночас враховує вимоги багатьох інших підходів (особистісного, діяльнісного, системного, суб’єктного, компетентнісного) і методологічних принципів (єдності свідомості та поведінки, особистості та діяльності, суб’єкта та діяльності тощо). Водночас особистість (як соціальний суб’єкт) і фахівець (як професійний суб’єкт) знаходяться в творчій єдності, мають безпосередній вплив один на іншого та безпосередньо взаємозумовлені між собою. Стисло представлено професійний розвиток особистості фахівця та охарактеризовано його основні чинники – біологічний, соціальний, виховний і діяльнісний.
Визначено основні етапи професійного розвитку особистості фахівця та стисло охарактеризовано їх зміст. Наголошено, що такий розвиток має суб’єктно-професійний характер, що представляє процес розвитку особистості, як соціального суб’єкта, в професійному середовищі як професійного суб’єкта. Такий розвиток орієнтований на актуалізацію духовного, когнітивного, професійного та фахового видів потенціалу як конкретного фахівця у професійній діяльності та на досягнення суттєвих результатів у цій діяльності.
The article characterizes the main methodological approaches to the substantiation of the specialist’s personality professional development. The priority is given to the subject-activity approach, which simultaneously considers demands of many other approaches (personality-oriented, activity-oriented, systematic, subject) and methodological principles (unity of consciousness and behavior, personality and activity etc). At the same time, personality as (as social being) and specialist (as professional being) are in the creational unity, have direct impact on each other and directly interact with each other as well as are interrelated with each other. The article also briefly presents specialist’s personality professional development and characterizes its main factors – biological, social, educational, and activity related. It sets out the main stages of the specialist’s personality professional development and briefly characterizes its contents. It stresses that such development is subject professional in nature, which presents the process of the personality development as that of a social being in the professional environment as a professional being. Such development is oriented at the actualization of spiritual, cognitive and professional strength of certain specialist in the professional activity as well as at achievement of essential results in this activity.
 
Publisher НАПН України
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10784/1/%D0%AF%D0%B3%D1%83%D0%BF%D0%BE%D0%B2_%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%BB_%D1%81%D0%B5%D0%BC%D1%96%D0%BD%D0%B0%D1%80.pdf
Ягупов, Василь Васильович (2015) Methodological bases for the specialist’s personality professional development Концептуальні засади професійного розвитку особистості в умовах євроінтеграційних процесів: Зб. наук. пр. pp. 126-136.