Запис Детальніше

Особливості використання методів інтерв`ювання для дослідження сампроектування особистості

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10795/
http://www.appsychology.org.ua/index.php/ua/arkhiv-vydannia/tom-2/issue-9-2015
 
Title Особливості використання методів інтерв`ювання для дослідження сампроектування особистості
Особенности использования методов интервьюирования для исследования самопроектирования личности.
Features of using methods of interviewing for the study of personality self-design
 
Creator Зарецька, О.О.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description Роботу присвячено з’ясуванню можливостей письмового інтерв’ювання щодо дослідження аксіологічних аспектів свідомості людини. Аналізуються принципи проведення інтерв’ювання, які дозволяють ініціювати пробудження активної рефлексії опитуваним власних уявлень ціннісного плану, зокрема, щодо самопроектування. Сформульовано і аргументовано переваги опитування у формі інтернет-листування щодо питань екзистенційного плану: письмовий формат відповіді, можливості комп’ютерного «нелінійного» редагування, більша свобода маневру при комп’ютерному листуванні, особливості сприйняття віртуального простору, що сприяють більш вільній комунікації, залучення опитуваного у наративну практику у письмовій формі. Аргументовано використання методики змішаного (усно-письмового), “розірваного”, поступового, гнучкого, почасти прихованого, триваючого інтерв’ю, в результаті чого можна отримати “керований” діалогічний розірваний наратив. Обговорюються переваги застосування такої методики у виховному і навчальному процесах.
Работа посвящена выяснению возможностей письменного интервьюирования при исследовании аксиологических аспектов сознания человека. Анализируются принципы проведения интервьюирования, которые позволяют инициировать пробуждение активной рефлексии у опрашиваемого собственных представлений ценностного плана, в частности, о самопроектировании. Сформулированы и аргументированы преимущества опроса в форме
интернет-переписки по вопросам экзистенциального плана: письменный формат ответа, возможности компьютерного «нелинейного» редактирования, большая свобода маневра при компьютерной переписке, особенности восприятия виртуального пространства, которые способствуют более свободной коммуникации, вовлечение опрашиваемого в нарративную практику в письменной форме. Аргументировано использование методики смешанного (устно-письменного), "разорванного", поступательного, гибкого, отчасти скрытого, длящегося интервью, в результате чего можно получить "управляемый" диалогический разорванный нарратив. Обсуждаются преимущества применения такой методики в воспитательном и учебном процессах.
The paper is aimed to consider the opportunities of written interviews in the study of axiological aspects of human consciousness. The principles of interviewing that allow to initiate the awakening of the active reflection of respondent perceptions of their value plan, particularly self-design, are analyzed. The benefits of the survey on matters of existential plan in the form of online correspondence are formulated and argued: a written response format, the possibilities of computer "non-linear" editing, greater freedom of maneuver in computer correspondence, specifics of the perception of virtual spaces that promote a freer communication, involvement of the respondent into the narrative practices in written form. Argued the use of methods of mixed (oral-written), "broken", gradual, flexible, partly hidden, lasting interview, whereby it is possible to get a "controlled" dialogical broken narrative. The advantages of using such techniques in the educational and learning process are discussed.
 
Publisher ЖДУ ім. І. Франка
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Rights cc_by_nc_nd
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10795/1/8.pdf
- Зарецька, О.О. (2015) Features of using methods of interviewing for the study of personality self-design Актуальні проблеми психології, 9 (2). pp. 73-85. ISSN 2072-4772