Запис Детальніше

Забезпеченя психологічного здоров`я дитини як можлива передумова розвитку здатності дитини до самопроектування

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10797/
http://www.appsychology.org.ua/index.php/ua/arkhiv-vydannia/tom-2/issue-9-2015
 
Title Забезпеченя психологічного здоров`я дитини як можлива передумова розвитку здатності дитини до самопроектування
Обеспечение психологического здоровья как возможная предпосылка развития способности ребенка к самопроектирования
Psychic Health Support As a Possible Precondition to the Child's Self-Designing Ability Development
 
Creator Шиловська, О.М.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description Стаття присвячена практичному дослідженню передумов розвитку здатності дитини молодшого шкільного віку до самопроектування. В процесі теоретичного аналізу визначено, що однією із особливостей дорослості є спроможність до індивідуальної осмисленої самопобудови, що передбачає самопроектування, планування, саморозвиток тощо. Внутрішні передумови перерахованих процесів закладаються в молодшому шкільному віці, коли дитина під впливом соціокультурного середовища вчиться усвідомлювати не лише власне «Я», але й події, що відбуваються в її житті.
Зроблено припущення, що розвиток здатності дитини до самопроектування тісно пов’язаний з психологічним здоров’ям дитини, зокрема, такими його характеристиками як здатність приймати на себе відповідальність за прийняття рішень та стійкістю дитини до стресових ситуацій.
Досліджено зв’язок самопроектування з розвитком здатності приймати на себе відповідальність за прийняття рішень та розвитком здатності дитини переборювати труднощі.
Доведено, що здатність дитини приймати на себе відповідальність за прийняття рішень та стиль її реагування в стресових ситуаціях є важливими передумовами розвитку здатності до самопроектування. Однак розвиток цих складових психологічного здоров’я зумовлений впливом соціального оточення молодшого школяра.
Окреслено подальші перспективи дослідження, а саме: впливу наявності таких складових психологічного здоров’я як прийняття себе та оточуючих, відкритість переживанням та володіння хорошим рольовим розвитком на розвиток здатності до самопроектування.
Статья посвящена практическому исследованию предпосылок развития способности ребенка младшего школьного возраста к самопроектированию. В процессе теоретического анализа определено, что одной из особенностей взрослости является способность человека к индивидуальному осмысленному самопостроению, которое предусматривает самопроектирование, планирование, саморазвитие и т.д. Внутренние предпосылки перечисленных процессов закладываются в младшем школьном возрасте, когда ребенок под влиянием социокультурной среды учится осознавать не только собственное «Я», но и события своей жизни.
Определяющим фактором развития способности ребенка к самопроектированию может выступать наличие психологического здоровья, в частности, таких его составляющих как способность принимать на себя ответственность за принятие решений и стойкость ребенка к стрессовым ситуациям.
В процессе исследования установлена связь между развитием способности ребенка к самопроектированию и способностью брать на себя ответственность за принятие решений, а также стойкостью относительно стрессовых ситуаций, способностью ребенка преодолевать трудности.
На основании результатов, полученных в процессе экспериментального исследования, сделан взвод о том, что способность ребенка брать на себя ответственность за принятие решений и стиль его реагирования в стрессовых ситуациях являются предпосылками развития способности к самопроектированию. Процесс развития этих составляющих психологического здоровья ребенка обусловлен его социальным окружением.
Указаны дальнейшие перспективы исследования, а именно: влияние наличия таких составляющих психологического здоровья как самопринятие и принятие окружающих, открытость переживаниям, хорошее ролевое развитие ребенка на развитие способности к самопроектированию.
The article is devoted to the practical research of the preconditions of the primary school-age children`s development of self-projection ability.
During the process of the theoretic analysis it has been determined that the ability for the individual sensible self-building, that covers self-projection, planning, self-development etc., is one of the features of adulthood. The inner prerequisites of the listened processes set up at primary school-age when under the influence of sociocultural environment the child learns to reflect not only their own self but also the events that take place in their life.
The determining factor in the development of the child’s ability to self-projection may be the presence of psychological health and its components such us: the ability to take responsibility for making decisions, the resistant to stressful situations.
In the research process the relation between the development of the child’s ability to self-projection and ability to take responsibility for making decisions and ability of overcame difficulties.
Based on studies, it is concluded that ability to take responsibility for decisions and table response to stressful situations is a prerequisite for the development of ability to self-projection. The development of these components of psychological health driven by social surroundings of the child.
The further research perspectives such as the influence of the presence of self-adoption, adoption of surrounding, openness of experience, good role on the development of the child’s ability to self-projection.
 
Publisher ЖДУ ім. І. Франка
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Rights cc_by_nc_nd
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10797/1/10.pdf
- Шиловська, О.М. (2015) Psychic Health Support As a Possible Precondition to the Child's Self-Designing Ability Development Актуальні проблеми психології, 9 (2). pp. 106-118. ISSN 2072-4772