Аксіологічний підхід до формування змісту профільного навчання як актуальна проблема модернізації змісту освіти
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/10850/
|
|
Title |
Аксіологічний підхід до формування змісту профільного навчання як актуальна проблема модернізації змісту освіти
Axiological approach to shaping the content of the profile of teaching as actual problem of modernization of educational content Аксиологический подход к формированию содержания профильного обучения как актуальная проблема модернизации содержания образования |
|
Creator |
Косянчук, Сергій Володимирович
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті йдеться про важливість застосування аксіологічного підходу до формування змісту профільного навчання. Автор на основі результатів дослідження робить висновок про те, що профільне навчання не достатньо забезпечене аксіологічною спрямованістю змісту, що слабко формує стійкі ціннісні орієнтації і пріоритети життєдіяльності особистості, за яких уможливлюється усвідомлене протистояння соціальним і глобалізованим викликам.
The article talks about the importance of axiological approach in shaping the content of profile training. The author on the basis of the results of his research concludes that the content of profile training is necessary to enrich the value orientations. This becomes one reason for the weak formation of stable value orientations of the personality of the student and the priorities of life. The formation of value orientations of personality high school students contributes to the conscious confrontation of social and global issues. В статье говорится о важности применения аксиологического подхода к формированию содержания профильного обучения. Автор на основе результатов исследования делает вывод о том, что профильное обучение не достаточно обеспечено аксиологическою направленностью содержания, а это слабо формирует стойкие ценностные ориентации и приоритеты жизнедеятельности личности, посредством которых стает возможным осознанное противостояние социальным и глобализированным проблемам. |
|
Publisher |
НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/10850/1/KSV-15-02.pdf
- Косянчук, Сергій Володимирович (orcid.org/0000-0003-1334-6011 <http://orcid.org/0000-0003-1334-6011>) (2015) Axiological approach to shaping the content of the profile of teaching as actual problem of modernization of educational content Дидактика: теорія і практика. pp. 67-71. |
|