Запис Детальніше

Розуміння світоглядного потенціалу предметів гуманітарного циклу в контексті організації профільного навчання: історико-дидактичний аспект

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10851/
http://didactics.ucoz.ua/_ld/8/829_MOV-15-01.pdf
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10851
 
Title Розуміння світоглядного потенціалу предметів гуманітарного циклу в контексті організації профільного навчання: історико-дидактичний аспект
Understanding of the philosophical potential of subjects of a humanitarian cycle in the context of the organization of profile training: historical and didactic aspect
Понимание мировоззренческого потенциала предметов гуманитарного цикла в контексте организации профильного обучения: историко-дидактический аспект
 
Creator Малихін, Олександр Володимирович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті висвітлюється історико-дидактичний аспект проблеми визначення сутнісного розуміння світоглядного потенціалу предметів гуманітарного циклу в контексті організації профільного навчання. Автором визначено специфічні ознаки процесу організації навчання за гуманітарним профілем.
The article highlights the historical and didactic aspects of the problem of determining the essential philosophical understanding of the humanities potential in the context of the profile education organization. The author defines some specific features of the process of organizing training on humanitarian profile. Profiling high school, that happens in terms of implementation of current reform processes taking place in the educational system in Ukraine in general and radically update the contents, forms and methods of using innovative means in particular, the introduction of new approaches to determining the essential understanding of learning content to it or other profile training of students. No exception Humanities direction.
В статье представлен историко-дидактический аспект проблемы определения сущностного понимания мировоззренческого потенциала предметов гуманитарного цикла в контексте организации профильного обучения. Автором определены специфические характеристики процесса организации обучения согласно гуманитарному профилю.
 
Publisher НПУ імені М. П. Драгоманова
 
Date 2015
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10851/1/MOV-15-01.pdf
Малихін, Олександр Володимирович (2015) Understanding of the philosophical potential of subjects of a humanitarian cycle in the context of the organization of profile training: historical and didactic aspect Дидактика: теорія і практика. pp. 11-15.