Педагогічна підтримка творчого розвитку майбутніх робітників
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/10857/
978-966-665-532-8 |
|
Title |
Педагогічна підтримка творчого розвитку майбутніх робітників
Pedagogical support of the future worker’s creative development Педагогическая поддержка творческого развития будущих рабочих |
|
Creator |
Сліпчишин, Л.В.
|
|
Subject |
303 Methods of the social sciences
374 Education and training out of school. Further education 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
У статті розглянуто сутність педагогічної підтримки та її особливості в процесі організації творчої діяльноcті учнів професійно-технічних навчальних закладів. Встановлено вплив емоційної компетентності на здатність долати труднощі в діяльності. Охарактеризовані основні типи труднощів, які виникають в учнів під час творчої діяльності. Наведено основні напрями діяльності педагогів щодо здійснення педагогічної підтримки учнів. Виділено умови реалізації педагогічної підтримки та основні етапи її організації. Акцентовано увагу на необхідність розвитку емоційної компетентності учнів.
The article deals with the essence of pedagogical support and its features in the organizational process of student’s creative activity in vocational-technical schools. The influence of emotional competence on the ability to overcome difficulties in the activity is settled. The basic types of difficulties which appear during creativity are characterized. The basic directions of teachers activity to implement students pedagogical support are considered. The terms of educational support realization and main stages of its organization are highlighted. The attention on the necessity to develop emotional competence of students is focused. В статье рассмотрены сущность педагогической поддержки и ее особенности в процессе организации творческой деятельности учеников профессионально-технических учебных заведений. Установлено влияние эмоциональной компетентности на способность преодолевать трудности в деятельности. Охарактеризованы основные типы проблем, которые возникают у учащихся во время творческой деятельности. Приведены основные направления деятельности педагогов по осуществлению педагогической поддержки учащихся. Выделены условия реализации педагогической поддержки и основные этапы ее организации. Акцентировано внимание на необходимость развития эмоциональной компетентности учащихся. |
|
Publisher |
Сполом
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/10857/1/2014-Ped_pidtrymka-kongres.pdf
Сліпчишин, Л.В. (2014) Pedagogical support of the future worker’s creative development Четвертий український педагогічний конгрес. pp. 173-179. |
|