Запис Детальніше

Огляд додатків системи Moodle для проектування мультимедійних електронних освітніх ресурсів з мовних дисциплін

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/10873/
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1264/942
10.5072/lib.iitta.gov.ua/10873
 
Title Огляд додатків системи Moodle для проектування мультимедійних електронних освітніх ресурсів з мовних дисциплін
Review of Moodle plugins for designing multimedia electronic educational resources from language disciplines
 
Creator Аврамчук, Антон Миколайович
 
Subject 004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description На сьогодні проблема проектування мультимедійних електронних освітніх ресурсів з мовних дисциплін в системі Moodle є дуже актуальною. Ця система має багато різних, потужних ресурсів, додатків, щоб полегшити процес навчання студентів з мовних дисциплін. У цій статті наведено огляд і порівняльний аналіз п’ятьох додатків системи Moodle для проектування мультимедійних електронних освітніх ресурсів з мовних дисциплін. Розглянуто їх основні характеристики і функціональні можливості з метою вибору найкращого задля вивчення мовних дисциплін у системі Moodle. Додатки порівнюються групою експертів за критеріями: ефективність, функціональність і простота використання. Для порівняльного аналізу додатків застосовується метод аналізу ієрархій.
Today the problem of designing multimedia electronic educational resources from language disciplines in Moodle is very important. This system has a lot of different, powerful resources, plugins to facilitate the learning of students with language disciplines. This article presents an overview and comparative analysis of the five Moodle plugins for designing multimedia electronic educational resources from language disciplines. There have been considered their key features and functionality in order to choose the best for studying language disciplines in the Moodle. Plugins are compared by a group of experts according to the criteria: efficiency, functionality and easy use. For a comparative analysis of the plugins it is used the analytic hierarchy process.
 
Publisher ІІТЗН НАПН України
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/10873/1/1264-4807-1-PB.pdf
Аврамчук, Антон Миколайович (2015) Review of Moodle plugins for designing multimedia electronic educational resources from language disciplines Інформаційні технології і засоби навчання, 4 (48). pp. 103-121. ISSN 2076-8184